۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۳۷۷
آیت الله سبحانی:

به جای مال و مقام باید دنبال خدمت به مردم باشیم

به جای مال و مقام باید دنبال خدمت به مردم باشیم
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر خدمت رسانی به مردم گفت: هرچه به جای مقام خواهان خدمت باشیم سبک بارتر خواهیم بود اما اگر دنبال مقام رفتیم بار انسان سنگین می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) گفت: حضرت فرمودند افراد سبک بار نجات پیدا می کنند.

وی افزود: اگر مسافری بار زیادی داشته باشد دیرتر و سخت تر به مقصد می رسد اما مسافری که بار کمتری دارد زودتر به نتیجه می رسد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در قیامت هم انسان سبک بار زود می گذرد اما کسی که بار سنگینی دارد معطل خواهد شد، اظهار داشت: باید تلاش و کوشش کنیم که بار و آمال ما در پیشگاه الهی کمتر باشد.

وی ادامه داد: آمال زیاد بار بیشتری خواهد داشت اما اگر کسی آمال کمی داشته باشد سبک بار خواهد بود، آخرین چیزی که از قلوب صدیقین خارج می شود علاقه به جاه و مقام است و انسان در این زمینه باید تلاش جدی داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به تواضع علمای بزرگ ابراز داشت: مرحوم علامه طباطبایی در نهایت تواضع و فروتنی در جامعه حضور پیدا می کرد و شاید بسیاری نمی شناختند که با چه شخصیت بزرگی رو به رو هستند.

وی عنوان کرد: هرچه به جای مقام خواهان خدمت باشیم سبک بارتر خواهیم بود اما اگر دنبال مقام رفتیم بار انسان سنگین است، البته ممکن است که انسان پربار هم عبور کند اما عبور او سخت خواهد بود و معطل می شود؛ باید قبل از این که دیر شود بار خود را سبک کنیم تا دچار مشکل نشویم.

محمد قمین
ارسال نظرات