۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۲۹۴۵۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سلایق برخی هنرمندان با ساز انقلاب اسلامی هم نوایی ندارد

سلایق برخی هنرمندان با ساز انقلاب اسلامی هم نوایی ندارد
حجت الاسلام والمسلمین لائینی از وجود برخی سلایق در بین هنر و هنرمندان کشور ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه این سلایق فعلی با ساز ملی و زیبای انقلاب اسلامی هم نوایی ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره شعر بسیج در ساری از شهدا به عنوان هنرمندان واقعی این سرزمین یاد کرد و گفت: شهدا با خون پاک و مطهر خود صحنه‌ای زیبا از خط حماسه و ایثار را ترسیم کردند.
 
وی با بیان این که شهدا از میان ما رفتند تا اسلام، انقلاب و ملت ایران عزتمندانه و مقتدرانه زندگی کنند، افزود: امروز حرکت در همان مسیری که شهدا گام برداشتند یک رسالت و تکلیف مهم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که انقلاب و نظام اسلامی با خون‌های پاک شهدا در هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه‌های این انقلاب حفظ ماند و تقویت شد، بیان داشت: دشمن در چهل سال اخیر همواره سعی کرد با توطئه و فتنه‌های مختلف، کشورمان را با بحران مواجه کند، اما در همه این سال‌ها هوشیاری و بصیرت مردم آبی بر آتش فتنه‌های دشمنان بوده است.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود از کلام الهی به عنوان یک هنر فاخر و ماندگار یاد کرد و گفت: چنین اثر ارزشمندی هیچ مانندی ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تاریخ اسلام با فصاحت هنری کلام الهی، رشادت، مجاهدت، ایثار و شهادت و همچنین خلق زیبای پیامبر گرامی اسلام آغاز شده است، بیان داشت: باید نقش و جایگاه هنر در جامعه اسلامی بیش از پیش مورد توجه و تقویت قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود از وجود برخی سلایق در بین هنر و هنرمندان کشور ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه این سلایق فعلی با ساز ملی و زیبای انقلاب اسلامی هم نوایی ندارد.
 
نماینده، ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از هنرمندان انقلابی و همسو و همنوا با جریان انقلاب در کشور تأکید کرد و افزود: بها دادن و تشویق هنرمندانی که در همنوا با انقلاب و جریان انقلابی هستند به طور حتم برکات ارزشمندی را برای نظام اسلامی در پی خواهد داشت.
 
امام جمعه ساری با بیان این که امروز در عرصه هنر نیز همانند سایر بخش‌ها و عرصه‌ها در حال جنگ با دشمنان هستیم، بیان داشت: باید از هنر و هنرمند انقلابی و کسانی که در این عرصه مجاهدانه در برابر فضا‌های ناهماهنگ با انقلاب مقابله می‌کنند حمایت بیشتری صورت گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت شناسایی و تقویت جریان‌های انقلابی در عرصه‌های هنری تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از این جریان اثرگذار بیشتر حمایت کنیم به طور بر جبهه کفر و نفاق پیروز خواهیم شد.
 
وی رهنمود‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انقلابی ماندن جامعه اشاره کرد و افزود: لازمه انقلابی ماندن جامعه هنرمندان، حمایت و تقویت لازم از این جریان است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات