۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۹۳۵۰
رییس مجمع نمایندگان مازندران:

دولت به جای واردات، از تولید داخل حمایت کند

دولت به جای واردات، از تولید داخل حمایت کند
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس بر ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی از سوی دولت تأکید کرد و گفت: یک تولید کننده داخلی نباید دغدغه‌ای برای صادرات خود داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی محمد شاعری، رییس مجمع نمایندگان مازندران سه شنبه شب در همایشی علمی که در گلوگاه برگزار شد، سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را مصوبه‌ای اشتباه دانست و گفت: نباید بگذاریم تصمیماتی مثل سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین دوباره تکرار شود.
 
وی، یکی از وظایف مهم دولت‌ها را تنظیم بازار دانست و با بیان این که متأسفانه اکثر تولید کنندگان از تنظیم بازار گلایه دارند، افزود: متأسفانه رویکرد وزارت صمت به سمت واردات است و تولید کنندگان در این باره احساس ناامنی می‌کنند.
 
شاعری به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از رونق تولید اشاره کرد و گفت: به جای واردات بی رویه برخی کالا‌ها باید حمایت از صادرات کالای تولید داخل در سال رونق تولید مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس بر ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی از سوی دولت تأکید کرد و افزود: یک تولید کننده داخلی نباید دغدغه‌ای برای صادرات خود داشته باشد.
 
وی با بیان این که ساختار دولت بیشتر به سمت واردات است تا صادرات، ادامه داد: صادرکنندگان ما در بازار‌های جهانی حضور بسیار کم‌رنگی دارند، اما واردکنندگان در همه جا حضور دارند.
 
شاعری، سیاست دولت در امر صادرات را بسیار ناکارآمد توصیف کرد و بیان داشت: دولت به جای واردات کالا، از ظرفیت و پتاسیل داخلی در جهت رفع مشکلات و همچنین بسترسازی برای صادرات بهره گیرد.
 
وی با اشاره به این که کشور‌های اوراسیا بهترین مقصد صادرات هستند که با ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازار ۲۰۰ میلیارد تومانی دارند، ادامه داد: اگر صادرات پیشران توسعه است باید سیاست‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام شود.
 
رییس مجمع نمایندگان مازندران، حمایت از تولید داخل را موجب تقویت اقتصاد بومی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه در این موضوع، بسیاری از تولید کنندگان داخلی ما نیز با مشکلات مواجه هستند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات