۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۹۵۹۶
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی:

عملکرد رهبر معظم انقلاب مبتنی بر سیره اهل بیت است

عملکرد رهبر معظم انقلاب مبتنی بر سیره اهل بیت است
نماینده، ولی فقیه در سوریه عملکرد رهبر معظم انقلاب را مبتنی بر سیره اهل بیت (ع) دانست و گفت: رهبر انقلاب از راه‌های مختلفی برای ارتباط با اقشار امت اسلامی استفاده می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسملین طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های نماز جمعه این هفته سوریه که در حرم حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارتباط انسان با خدای متعال، ابراز داشت: ارتباط به خدا همانند نیروی موتوری است که انسان را به سمت کمال رهنمون می سازد و سوخت این موتور همانا اخلاق است که اشاره کردیم که اخلاص، توبه، عمل صالح و ... جزء این موارد هستند.

وی ادامه داد: تقوی به معنای این است که انسان خود را از چیزهایی که باعث اذیت و ضرر رساندن به او است دوری کند و کسی که با دارای صفت تقوی باشد زمام هواهای نفسانی خود را در اختیار می گیرد و قدرت کنترل اعضای خود مانند زبان، چشم و دست خود را دارد، پس تقوی همانند لباسی است که انسان را از سرما و گرما محافظت می کند و خدای متعال در قرآن فرمود: و لباس التقوی ذلک خیر

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در خطبه دوم نمازجمعه خود، با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، ابراز داشت: حیات امام در زمان سختی سپری شده است و در مدت امام ایشان سه خلیفه جور بنی عباس حکومت می کردند که شدیدترین اذیت ها را نثار امام حسن عسکری علیه السلام روا می داشتند.

وی ادامه داد: بیشتر این فشارها به علت این بود که می دانستند فرزند ایشان که آخرین امام است به دنیا خواهد آمد لذا بر ایشان اقامت اجباری در یک مکان تحت مراقبت، قرار دادند و ایشان را در سن 28 سالگی به شهادت رساندند. البته با این حال ایشان وظایف امامت را به احسن وجه انجام دادند و در تاریخ آمده است که اصحاب حضرت نامه های خود را در ظرف های روغن و مخفیانه به ایشان می رساندند، و کار دیگری که حضرت انجام دادند ایجاد شبکه وکلاء بود که نقش رابط بین مردم و امام بودند.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به عملکرد رهبر انقلاب، آن را برگرفته از سیره امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب از راه های مختلفی برای ارتباط با اقشار مختلف امت اسلامی استفاده می کنند، یک بار از طریق نخبگان و شخصیاتی که منادی وحدت هستند از این حیث که خود امام اهل وحدت و تقریب هستند، یا از طریق ارسال نامه به جوانان اروپا و امریکا از این حیث که رهبر جوانان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان خطبه های خود با اشاره به وفات حضرت معصومه سلام الله علیها به ذکر روایات در فضیلت ایشان پرداخت و سر منشا وجود برکات در قم را حضور ایشان در قم دانست.

محمد قمین
ارسال نظرات