۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۶۳۶

جنبش امل از نامزدی الخطیب برای پست نخست وزیری حمایت کرد

جنبش امل از نامزدی الخطیب برای پست نخست وزیری حمایت کرد
رهبر جنبش شیعی امل و رییس مجلس ملی لبنان از نامزدی سمیر الخطیب برای پُست نخست وزیری این کشور حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیه بری» رهبر جنبش شیعی امل و رییس مجلس ملی لبنان اعلام کرد که از نامزدی سمیر الخطیب برای پُست نخست وزیری این کشور حمایت و پشتیبانی می کند.

الخطیب که یک مهندس و مدیرعامل «شرکت خطیب و علمی» در بیروت و از شخصیت های اهل سُنّت است، نامزد پُست نخست وزیری می باشد که ممکن است دوشنبه آینده مکلف و موظف به تشکیل کابینه ی جدید با مشارکت گروه ها، نمایندگان و احزاب لبنان شود.

وی که زاده ی «اقلیم الخروب» در جنوب لبنان است سابقه یا منصب سیاسی نداشته و نام او بیشتر به عنوان یک بازرگان مطرح است و شریک تجاری «رفیق حریری» نخست وزیر فقید این کشور بوده است.

رفیق حریری ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ خورشیدی به همراه ۲۳ نفر دیگر از جمله محافظانش در انفجاری بزرگ در غرب بیروت کشته شد.

به گزارش شبکه رادیویی و تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان، نبیه بری گفت که وی و فراکسیون «توسعه و آزادی» وابسته به جنبش امل در مجلس، حامی الخطیب خواهند بود.

رییس مجلس لبنان همه ی نمایندگان، گروه ها و احزاب این کشور را به گفت وگو و رایزنی به منظور تسریع در تشکیل دولت نجات ملی و کمک به سرنوشت کشور فراخواند.  

قرار است این هفته در دو نوبت رایزنی ها و مشورت های ریاست جمهوری و مجلس لبنان برای معرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، در بیروت انجام شود.

شبکه خبری لبنان ۲۴ امروز به نقل از منابع مطلع در قصر ریاست جمهوری لبنان در بعبدا در شرق بیروت گزارش کرد که بستن راه های این شهر در روز دوشنبه ممنوع است.

این منابع گفته اند که تجمع، تحصن و اعتراض مدنی، امریست که به معترضان مربوط است و در چارچوب قانون می گنجد اما بستن راه ها پایمال کردن حق آزادی آمد و شد دیگر شهروندان است و نیروهای امنیتی پیش از این، آن را غیرقانونی دانسته اند./983/ب

منبع:ایرنا

ارسال نظرات