۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۹۶۳۸

واکنش‌ عراقی‌ها به اقدام واشنگتن در تحریم سران الحشد الشعبی

واکنش‌ عراقی‌ها به اقدام واشنگتن در تحریم سران الحشد الشعبی
شماری از نمایندگان عراقی، اقدام آمریکا در تحریم سه نفر از سران سازمان الحشد الشعبی را نشانه عصبانیت واشنگتن از مقاومت ضداشغالگری و ضد تروریسم تکفیری در عراق خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت، الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند.

فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

در این بیانیه اتهام‌های مغرضانه و یک طرفه بیگانگان علیه شخصیت‌های عراقی تقبیح و تاکید شده است: ما این اقدامات را نقض آشکار حاکمیت ملی و دخالت در امور داخلی عراق برمی‌شمریم و مخالفت خود را با ورود برخی اسامی به این لیست اعلام و تاکید می‌کنیم که قبول این خلط مغرضانه اسامی بدون اینکه به نقش و حضور سیاسی و پارلمانی آنها توجهی شده باشد، ممکن نیست.

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از رهبران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توییتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم. ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم»./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات