۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۲۹۷۴۱

مصر ساقط شدن طرح معامله قرن را اعلام کرد

مصر ساقط شدن طرح معامله قرن را اعلام کرد
مصر به اطلاع سران حماس رسانده طرح آمریکا موسوم به معامله قرن به آن شکلی که پیش‌تر مطرح شده بوده، ساقط شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی این جنبش که هفته گذشته وارد مصر شدند، جلسه‌ای چهار ساعته با مقامات سازمان اطلاعات مصر و رییس آن «عباس کامل» داشت.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه مصری نوشت: جنبش حماس سیگنال‌هایی از مصر دریافت کرده مبنی بر اینکه طرح موسوم به «معامله قرن» به آن شکلی که دولت «دونالد ترامپ» تبلیغ می‌کرد، ساقط و به یک پیشنهاد برای توافق آتش‌بس طولانی‌مدت با رژیم اشغالگر صهیونیستی تبدیل شده و حماس از این موضوع استقبال کرده است.

این منابع آگاه افزودند: نشست دیروز شاهد رایزنی‌های گسترده‌ای در پرونده امنیتی مشترک و حصار مرزی میان منطقه سینا و نوار غزه بعلاوه پرونده آتش‌بس میان نوار غزه و رژیم اشغالگر بود، پیشرفت‌های زیادی در پرونده آتش‌بس حاصل شد اما هنیه پاسخ نهایی خود درباره برخی نکات ندارد و این پاسخ را به دور بعدی ورود به قاهره موکول کرد.

در ادامه این گزارش تأکید شد، صحبت از معامله قرن به شکلی که پیشتر مطرح بوده، کاملا تمام شده و آنچه باقی مانده تفاهمات و خطوط کلی است که به توافقی محدود برای آتش‌بس طولانی مدت نزدیک‌تر است .

منابع آگاه افزودند، حماس در کل به آتش‌بس طولانی‌مدت استقبال نشان داده و مصر در صدد انجام رایزنی با دیگر گروه‌های فلسطینی در نوار غزه است، گروه‌هایی که به این توافق مخالفند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات