۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۷۵۹
حسین زادگان خبر داد؛

رشد ۸ درصدی داوطلبان مجلس با مدرک حوزوی در مازندران

رشد ۸ درصدی داوطلبان مجلس با مدرک حوزوی در مازندران
استاندار مازندران از رشد هشت درصدی ثبت نام داوطلبان با مدرک حوزوی در استان خبر داد و گفت: تعداد این افراد در دوره گذشته ۲۵ نفر بود که در دوره جدید به ۲۷ نفر رسیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام ۴۰۱ داوطلب در نه حوزه انتخابیه استان گفت: میزان ثبت نام کنندگان برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته ۳۱/۵ درصد رشد داشته است.
 
وی در ادامه سخنان خود به ثبت نام ده داوطلب روحانی در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران خبر داد و افزود: این تعداد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ نفر بود که در این دوره با کاهش ۵۲ درصدی مواجه بوده است.
 
استاندار مازندران در عین حال از رشد هشت درصدی ثبت نام داوطلبان با مدرک حوزوی در استان خبر داد و گفت: تعداد این افراد در دوره گذشته ۲۵ نفر بود که در دوره جدید به ۲۷ نفر رسیده است.
 
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که حدود ۲۹۹ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۵۵ نفر دارای مدرک دکتری هستند، خاطرنشان کرد: همچنین آمار داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد در این دوره حدود ۴۷.۳ درصد رشد داشته است.
 
وی از کاهش ۱۸ درصدی داوطلبان با مدرک دکتری در این دوره از انتخابات مجلس در مازندران خبر داد و گفت: علاوه بر این آمار اقبال زنان در این دوره نسبت به دوره گذشته با کاهش حدود چهاردرصدی همراه بوده است.
 
حسین زادگان با اشاره به این که ۷۰ نفر از داوطلبان این دوره از مجلس در مازندران سابقه کار فرهنگی دارند و یا معلم هستند، ادامه داد: همچنین ۷۴ نفر از ثبت نام کنندگان دارای شغل آزاد هستند.
 
استاندار مازندران با بیان این که در این دوره از انتخابات بیش از ۲۵ درصد داوطلبان دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، بیان داشت: همچنین ۵۰ درصد داوطلبان نیز دارای میانگین سنی ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.
 
وی همچنین از کاهش ده درصدی داوطلبان با سابقه نمایندگی مجلس در این دوره خبر داد و افزود: حدود بیست نفر از داوطلبانی که در این دوره از مازندران ثبت نام کردند درای سابقه نمایندگی مجلس هستند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات