۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۲۹۷۸۶

روحیه مطالبه‌گری در روابط‌عمومی ادارات کردستان افزایش یابد‌

روحیه مطالبه‌گری در روابط‌عمومی ادارات کردستان افزایش یابد‌
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در حوزه روابط عمومی ضعف آموزش داشته و باید روحیه مطالبه‌گری به شکل صحیح در این مجموعه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، محمود الله‌مرادی در جلسه با هیئت رئیسه شورای روابط عمومی‌های استان اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید فعالیت‌های موثر ادارات را برجسته کنند چراکه این جایگاه در ادارات تضعیف و این یک آسیب است.

وی اشاره به اینکه امروزه جهان اسلام شرایط مطلوبی ندارد، افزود: دشمنان به دنبال آسیب رساندن به اعتقادات اصیل اسلامی جوانان ما هستند که باید با این مهم مقابله بکنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خاطرنشان کرد: جبهه استکبار با تشکیل گروهک‌های افراطی مانند داعش و القاعده به‌دنبال ضربه‌زدن به چهره اسلام هستند و زمانیکه تاریخ مصرف داعش تمام شد، سعی کردند اصل موجودیت آن را حفظ و در مواقع حساسی مثل اغتشاشات اخیر عراق دوباره بکارگیری کنند.

وی بیان کرد: مسئولان ارشد آمریکایی بارها خودشان اعتراف بر برنامه‌ریزی و ایجاد ناآرامی‌های اخیر کشور توسط سازمان سیا را کرده و همیشه سعی داشته تا از سیاست تفرقه استفاده کنند و با تفرقه بین مسلمان‌ها؛ آنها را به جنگ با یکدیگر وادار کنند تا علاوه‌بر اینکه حکومت مسلمانان تضعیف و به چهره اسلام خدشه وارد کنند، تجهیزات نظامی خود را به فروش رسانده و مسلمانان را به کشتار رسانده و ایران‌ستیزی به راه بیاندازند.

الله‌مرادی گفت: متأسفانه در داخل هم بعضاً به علت بی‌تدبیری عده‌ای و تصمیمات اشتباه و سوءاستفاده‌ها، راه انتقاد سازنده بسته می‌شود، چراکه اعتراض را به اغتشاش تبدیل می‌کنند؛ بنابراین کار مجموعه‌های روابط عمومی در ادارات روشنگری و بسترسازی فرهنگ صحیح مطالبه‌گری حقوق به حق مردم از طریق مراجع ذی‌صلاح و قانونی است.

وی یادآور شد: سردسته اغتشاشگران با دریافت وجه‌های قابل توجهی از کشورهای استکباری مأموریت داشتند که کشور را به آشوب بکشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه یک مدیر زمانی موفق است که روابط عمومی موفق داشته باشد، اظهار کرد: روابط عمومی باید شور و نشاط در فضای ادارات ایجاد و هجمه روانی موجود در جامعه که باعث تخریب نظام می‌شود، را با منطق صحیح خنثی کند.

وی عنوان کرد: روابط‌عمومی‌ها در ادارات جایگاه والایی دارند و باید از ایجاد رانت‌های سیاسی و حزبی در ادارات جلوگیری کرده و خدمات نظام را پوشش و فعالیت‌های موثر ادارات را برجسته کنند چراکه عدم پوشش خدمات نظام در واقع خیانت بزرگ در حق نظام و مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها در ادارات ضعیف شده و این یک آسیب است و باید فعالان این عرصه امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه روابط‌عمومی‌ها باید خدمات نظام را آن‌گونه که هست پوشش دهند، یادآور شد: روابط عمومی‌ها در ادارات جایگاه بالایی داشته و باید نگذارند رانت‌خواری در ادارات مشاهده شود؛ چراکه سلامت سازمانی در ادارات از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و روابط عمومی‌ها می‌توانند در این زمینه در سازمان‌ها موثر باشند.

الله‌مرادی تاکید کرد: روابط‌عمومی‌ها باید کاری بکنند که دیدگاه‌های مختلف با ذهنیت مثبت در کنار یکدیگر حضور یابند، در غیر این‌صورت نیروهای نخبه و توانمند به خودی خود کنار گذاشته می‌شوند و مردم و نظام ضرر می‌بینند و کمترین دستاورد آن، سرکار آمدن افراد چاپلوس و متملّق است.

وی ابراز داشت: باید در کنار اختلاف نظرهای موجود در جهت آبادانی و عظمت کشور دست در دست هم متحد باشیم و می‌طلبد مسئولان روابط عمومی‌ها با نهادینه کردن فرهنگ صحیح امر به معروف و نهی از منکر، از ترویج حب و بغض حزبی و قومی جلوگیری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه جلب رضایت ارباب رجوع بسیار ضروری است؛ تصریح کرد مسئولان روابط‌عمومی باید زمینه ارائه خدمات آسان به مردم را با توجیه کارمندان در ادارات فراهم کرده چراکه اگر ارباب رجوع با رضایت اداره را ترک کند، هر چند که مشکل و مسئله وی حل نشده باشد، ارزشمند است./1350/

وی با تذکر به اینکه مدیران باید به جایگاه روابط عمومی‌ها توجه بیشتری داشته باشند؛ گفت: روابط عمومی‌ها در برجسته کردن خدمات ادارات باید فراتر از تفکر جناحی و حزبی باشد؛ چراکه این خدمات قبل از اینکه مربوط به حزب خاصی باشد، متعلق به نظام است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان متذکر شد: در حوزه روابط عمومی ضعف آموزش داریم چراکه باید روحیه مطالبه‌گری به شکل صحیح در این مجموعه ایجاد شود؛ اصول کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراتر از جناح، حزب، قوم و قبیله است و مطالبه‌گری از اساس کار این ستاد بوده و انتظار می‌رود مجموعه روابط عمومی‌های استان در اشاعه این امر الهی ما را کمک کنند.

الله‌مرادی یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از انتقاد منصفانه و روشنگرانه استقبال می‌کند چرا که اگر نظارت همگانی در یک مجموعه نباشد، قطعاً آن مجموعه در انجام اصل وظایف مربوطه دچار خلل می‌شود.

ارسال نظرات