۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۲۹۸۰۰
امام جمعه موقت تهران:

حضرت معصومه برای حمایت از امام خود هجرت کرد

حضرت معصومه برای حمایت از امام خود هجرت کرد
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هجرت حضرت معصومه به مرو فقط بر اساس عاطفه خواهر و برادری نبوده بلکه برای حمایت از امام خود هجرت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در هشتمین همایش کریمه اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: خداوند به بعضی از بندگانش ویژگی‌های خاصی عطا می‌کند که مظهر صفات خداوند هستند.

وی افزود: فاطمه معصومه سلام الله علیها و عمه ایشان زینب سلام الله علیها مقام‌شان با مقام دیگر امام‌زادگان متفاوت است چنانچه حضرت ابوالفضل علیه السلام مورد حسرت انبیا شهید و در مقام شهود است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: علما و فقهای اسلام در علم خود از عقل، وحی، سنت و اجماع بهره می‌گیرند اما در سنت علما سفره را محدود گرفته‌اند.

وی ابراز داشت: هم مقام کسی که زیارت نامه‌اش را می‌خوانیم در زیارت‌نامه‌ها معرفی می‌شود و هم خودشناسی و خداشناسی در زیارت‌نامه‌ها وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اول امام‌زاده‌ای که برایش از امام معصوم علیه السلام زیارت‌نامه آمده حضرت ابالفضل علیه السلام و دوم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است و سومینی ندارد.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) وزیر، پشتیبان و فدایی پیغمبر(ص) بود و با جان و مال خود سپر جان پیغمبر بود و حضرت فاطمه معصومه(س) هم در حفاظت از وصی رسول‌الله زره امام خود بود.

وی عنوان کرد: همان گونه که حضرت زهرا(س) سپر امیرالمومنین(ع) شد و از علی علیه السلام و شخصیت ایشان دفاع کرد حضرت معصومه(س) هم قطعا در راه دفاع از امام رضا(ع) به شهادت رسیده است.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد : راهی شدن حضرت معصومه(س) به سمت خراسان کار زینب‌گونه بود و فقط عاطفه برادر و خواهری نبود بلکه او برای حمایت از امام خود هجرت کرده است.

وی تاکید کرد: سه باب از درهای بهشت در قم است یکی باب علم، دیگری جهاد و سومین باب عبادت است که به شهر مقدس قم باز می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات