۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۹۸۹۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان

برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان
سرهنگ داستانی با اشاره به ضرورت ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و شهادت، گفت: هدف از یادواره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ داستانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهدای شرق اصفهان، با اشاره به ضرورت تکریم و پاسداشت شهدا و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، گفت: اصحاب رسانه را مانند سنگرسازان بی سنگر باید دید، تمام اخبار و اطلاعات به روز در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب اسلامی توسط اصحاب رسانه به جامعه اطلاع رسانی می‌شود اما خودشان دیده نمی‌شوند اما چیزی از شأن و ارزش آنها کم نمی‌کند.

سرهنگ داستانی در ادامه افزود: در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یادواره شهدای شرق اصفهان با عنوان لاله‌های شرق اصفهان برگزار خواهد شد، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یادواره شهدا گامی مهم در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن است و راهی برای ترویج و نشر فرهنگ شهدا و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه همه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: برخورداری از استقلال و آزادی و نظام مقدس اسلامی که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد را مرهون شهدا هستیم و حق بسیار بزرگی از سوی شهدا برگردن ما قرار دارد و ما باید تمام تلاش خود را برای ادای دین به آنها به کار بگیریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان با اشاره به پاسداشت جانبازان به عنوان یادگاران دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از وطن و شهدای زنده، خاطرنشان کرد: منطقه شرق اصفهان در همه عرصه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند و امروز نیز در عرصه جنگ اقتصادی و جنگ نرم حضور دارند و تلاش‌های بسیاری انجام میدهند و قدم‌های بسیار مؤثری از سوی آنان برداشته شده است.

وی ادامه داد: تشکیل ستادهای یادواره شهدا در مناطق شش گانه شرق اصفهان، غبارروبی و عطر افشانی مزار کلیه شهدا، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدای بخش، شهری، روستایی و دانش آموزی از ابتدای سال تا کنون، برگزاری شب شعر با شهدا، برگزاری جشنواره سرود شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خواهران و برادران، برگزاری مسابقات بهترین عکس با شهدا، برگزاری مسابقه بهترین دل نوشته با شهدا، اکران فیلم‌های ارزشی با موضوع شهدا، اعزام ویژه راویان دفاع مقدس به مدارس و تجلیل از فرزندان نخبه شاهد از جمله برنامه‌هایی است که با محوریت شهدا از سوی ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) برگزار شده و یا برخی از این برنامه‌ها بزودی برگزار می‌شود.

سرهنگ داستانی از همکاری نهادهای مختلف برای برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان تقدیر به عمل آورد و اظهار کرد: برنامه اصلی ما در این یادواره از روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه است و ۱۹ آذرماه نیز نمایشگاه یادواره شهدا آغاز به کار خواهد کرد، محل یادواره در دهستان برآن شمالی، مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره خواهد بود و نمایشگاه نیز در این محل برپا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان،  با اشاره به اعزام ۶ هزار رزمنده از مناطق شرق اصفهان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: یک هزار شهید و ۶۰ نفر آزاده از دیگر مدال‌های افتخار شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است، بیشترین اعزام‌های رزمندگان شرق اصفهان با لشکر مقدس ۱۴ امام حسین(ع) و لشکر ۸ نجف اشرف بوده است.

وی وحدت و یکپارچگی و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های مردم شرق اصفهان عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا در راستای تقویت این وحدت و ولایتمداری است، ترویج فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به ویژه در میان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی و تکریم خانواده معظم شهدا به ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم از جمله اهداف ما در یادواره‌های شهدا است. تبیین شرایط منطقه و دلایل حصور در صف مدافعان حرم اهل بیت(ع) از دیگر اهداف ما در برنامه‌های یادواره شهدا است که امسال با عنوان لاله‌های شرق اصفهان برگزار می‌شود، سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح سخنران این یادواره خواهد بود./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات