۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۳۰۱۰۴
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی در سطح مدارس

ضرورت تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی در سطح مدارس
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین و تبلیغ صحیح مبانی و اصول انقلاب اسلامی از سوی مبلغان دینی در سطح مدارس آموزش و پرورش تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح مدارس امین و فرزانگان در سطح مدارس استان، تقویت باور‌های دینی و اعتقادی دانش آموزان را نتیجه اجرای مستمر این طرح‌ها اعلام کرد.
 
وی با بیان این که امروز دانش آموزان مدارس با شبهات و سؤالات بسیاری پیرامون مسائل مختلف روبرو هستند که نیازمند پاسخگویی مستدل و منطقی است، افزود: حضور مبلغان و متخصصان دینی در سطح مدارس می‌تواند فرصت مناسبی برای پاسخگویی علمی به شبهات و سؤوالات دینی است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در حال حاضر ۵۰۰ مبلغ دینی در سطح مدارس استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی هستند، بیان داشت: با توجه به سطح گستردگی مدارس استان، این تعداد مبلغ پاسخگوی همه نیاز‌های مدارس و دانش آموزان نیست.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و افزایش تعداد مبلغان دینی مدارس استان تأکید کرد و گفت: به طور حتم افزایش و تقویت حضور متخصصان امور دینی در سطح مدارس می‌تواند بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می‌کند کاهش دهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت باور‌های دینی جوانان و نوجوانان کشور بهره گرفته شود، تصریح کرد: مدارس خط مقدم اجرای برنامه‌های تبلیغی برای مبلغان دینی است.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های جدی فضای مجازی در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه عدم نظارت جدی بر روی فضای مجازی موجب بروز مشکلات و آسیب‌های بسیاری در جامعه شده است، بیان داشت: با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی ضرورت دارد دانش آموزان مدارس با آسیب‌های این فضا آشنا شوند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید در برابر گسترش سطح آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان، نسخه‌ای مناسب برای مقابله و کاهش این آسیب‌ها ارائه شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم حضور و تعامل مستمر مبلغان دینی با دانش آموزان می‌تواند نقش مؤثری در کاهش این آسیب‌ها ایفا کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از آسیب‌هایی که به وقوع می‌پیوندد به دلیل ناآگاهی مخاطب است، بیان داشت: مبلغان دینی با ارتباط کلامی و چهره به چهره با دانش آموزان و بیان آسیب‌های موجود می‌توانند نوجوان را نسبت به تهدیدات دشمن هوشیار کنند.
 
حجت الاسلام صادقی به آمادگی حوزه علمیه برای تعامل مستمر با دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه اثرگذارترین و مطمئن‌ترین مجموعه علمی، دینی و فرهنگی برای آموزش و پرورش است که باید بیش از پیش از توان علمی و فرهنگی آن بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات