۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۱۱۵

بیانیه رییس ستاد ارتش عراق در سالروز شکست داعش

بیانیه رییس ستاد ارتش عراق در سالروز شکست داعش
رییس ستاد ارتش عراق، امروز، ۱۹ آذرماه، در سالروز شکست داعش در بیانیه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست که برای حفظ اعتراضات اجتماعی مسالمت‌آمیز با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال عثمان الغانمی رییس ستاد ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در دهم دسامبر ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد: امروز در مناسبتی بزرگ و عزیز یعنی سالروز شکست داعش قرار داریم. ما این مأموریت دشوار را در شرایط سخت انجام دادیم. ایستادگی مردم عراق و شجاعت نیروهای قهرمان ما و همچنین خون شهدا و مجروحان باعث تحقق این پیروزی تاریخی شد. پیروزی که افتخاری برای تمامی نسل‌های عراق است.

وی افزود: وقتی امروز انسجام میان تظاهرات‌کنندگان که خواستار حقوق مشروع خود هستند با برادران ارتشی خود که هیچ گونه سلاحی حمل نمی‌کنند و تنها به حمایت از مردم می‌پردازند را مشاهده می‌کنیم، به اعتماد راسخ میان شهروندان و نیروهای امنیتی پی می‌بریم. همکاری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی، توطئه فرصت‌طلبان و دعوت کنندگان به خشونت و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی را ناکام می‌کند.

ژنرال الغانمی خطاب به تظاهرات‌کنندگان گفت: نیروهای امنیتی و ارتش عراق طبق قانون اساسی برای حفاظت از مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان در صحنه حضور دارند.

رییس ستاد ارتش عراق همچنین، از کشته‌ شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان در ناآرامی‌های هفته‌های اخیر این کشور ابراز تأسف و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات