۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۱۱۶
سفیر عراق:

ایران و عراق دو کشور در یک جبهه واحد هستند

ایران و عراق دو کشور در یک جبهه واحد هستند
سفیر جمهوری عراق در تهران گفت: ایران و عراق، «دو کشور در یک جبهه واحد» هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سعد جواد قندیل» سفیر جمهوری عراق در تهران گفت: ایران و عراق، «دو کشور در یک جبهه واحد» هستند و توطئه‌گران خارجی در سوریه نیز به دنبال تجزیه نظامی سیاسی و تجزیه این کشور از طریق ایجاد آشوب مهندسی‌شده و هدفمند هستند.

نخستین همایش آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا، عصر دیروز سه‌شنبه با حضور تعدادی از اندیشمندان فرهنگی و فعالان حوزه رسانه و با سخنرانی «سعد جواد قندیل» سفیر جمهوری عراق در تهران و «مجتبی فردوسی‌پور» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن و کارشناس مسائل بین‌المللی، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سخنرانی «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در ایران نیز دیگر برنامه این مراسم بود. وی در سخنان خود منطقه خاورمیانه را منطقه‌ای خاص برای تحقق حقوق بشر و صلح جهانی خواند و تأکید کرد که امروز این منطقه، داغ‌ترین منطقه جهان از نظر سیاسی و نظامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عراق شاهد اولین تمدن‌های انسانی در جهان بوده و قدیمی‌ترین شهر در جامعه بشریت در منطقه ناصریه است، به موضوع تروریسم و حمایت‌های غرب از آن اشاره و تأکید کرد: «ناامنی اقتصادی، یکی از حربه‌هایی است که آمریکا علیه ایران و کشورهای منطقه به راه انداخته است.»

قندیل، ایران و عراق را «دو کشور در یک جبهه واحد» توصیف و خاطرنشان کرد که توطئه‌گران خارجی در سوریه نیز به دنبال تجزیه نظامی سیاسی و  تجزیه این کشور هستند که از طریق ایجاد آشوب مهندسی‌شده و هدفمند و دنبال کردن درگیری‌های ساختگی میان ساختارهای مختلف این کشورها، دنبال می‌شود.

در این همایش، همچنین پیام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی حقوق بشر قرائت شد که وی در این پیام خواستار حمایت از جوانانی شد که برای احقاق حقوق بشر در دنیا فعالیت می‌کنند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات