۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۰۲۵۸
در قم برگزار شد؛

همایش «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»

همایش «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»
چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد.

در مسیر تمدن نوین اسلامی باید با راهبرد مقاومت به سوی هدف حرکت کنیم

بر اساس این گزارش، حسین استاد آقا در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه در مسیر تمدن نوین اسلامی باید با راهبرد مقاومت به سوی هدف حرکت کنیم، ابراز داشت: ما باید برای اینکه دولت ظهور را مشاهده کرده و در رکاب امام زمان(عج) عدل و داد را در سراسر جهان بگسترانیم هزینه اش را بدهیم و در این مسیر مقدس سیلی ها و سختی ها را نیز تحمل کنیم.

وی به ولایتمداری مردم شریف ایران اشاره و اظهار کرد: در حوادث اخیر کشور مشاهده کردیم که پس از سخنرانی حضرت آقا بیش از 60 درصد اعتراضات کاهش یافت و مردم صحنه را ترک کردند و فرمان ولایت را پذیرفتند؛ این که رهبری در زمینه گرانی بنزین از تصمیم سران قوا حمایت کردند از آن جهت بود که اولاً ساختارهای نظام در هم نشکند و دوماً مسؤولان نیز پای تصمیمات خود بایستند.

استاد آقا با تأکید بر اینکه ما باید در انتخاب های خود دقت داشته باشیم تا افراد کارآمد و انقلابی وارد عرصه های مدیریتی شوند، بیان کرد: ما نباید کسانی را به مسؤولیت برسانیم که چندین سال حاصل عملکرد نادرستش دامن گیرمان شود؛ ما نباید افراد ناکارآمد را به مجلس بفرستیم و سپس از حضرت آقا انتظار داشته باشیم که در امور مجلس دخالت کرده و جلوی ناکارآمدی ها را بگیرند.

دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم

همچنین حجت الاسلام سالک در این نشست با اشاره به اینکه بر اساس وعده الهی دنیای اسلام در مقابل دنیای استکبار پیروز خواهد شد، اضافه کرد: امروز دیگر سخن از غرب و شرق نیست، بلکه دنیای اسلام در مقابل کفر بین المللی قرار گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی باید دست به حرکت های بزرگ انقلابی بزنیم، خاطرنشان کرد: اگر بسترهای انقلابی و اسلام ناب فراهم شود پیروزی با ما خواهد بود و اگر از این خط اساسی دور شویم بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد، چراکه این خودمان هستیم که سرنوشت و آینده مملکت خود را رقم می زنیم.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه ما برای رسیدن به تمدن اسلامی است، عنوان کرد: امروز نیازمند آن هستیم که آسیب شناسی بسیار دقیقی نسبت به چهل سال گذشته انجام دهیم و درصدد آن باشیم که از انقلاب اسلامی آفت زدایی کنیم.

حجت الاسلام سالک به فرازهایی از بیانیه گام دوم اشاره و بیان کرد: طبق بیانیه گام دوم ما باید تجربیات نسل اول و دوم انقلاب را به نسل سوم و چهارم منتقل کنیم؛ امروز ما باید وارد جمع های جوانان شده و به شبهات و سؤالاتشان پاسخ مستدل بدهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برایشان تشریح کنیم.

دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی حیا و صفای قلوب مسلمانان را نشانه گرفته است

در ادامه ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در ایران ا تأکید بر اینکه باید مانع ورود ناامیدی به قلوب خود شویم، مطرح کرد: امروز باید مراقب باشیم که از عقاید و اهداف جبهه مقاومت منحرف نشویم و گول تحریف های دشمن را نخوریم؛ دشمن با استفاده از تکنولوژی های جدید و شبکه های اجتماعی قصد دارد روح ناامیدی را به ما القا کرده و فطرتمان را تغییر دهد و به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی حیا و صفای قلوب مسلمانان را نشانه گرفته است، اظهار داشت: دشمن در زمینه اختلاف افکنی و ایجاد تشتت میان جبهه مقاومت تلاش بسیاری می کند و ما همواره باید مراقب اعمال دشمن باشیم.

الدیلمی با اشاره به اینکه امارات و عربستان سعودی متصل به جبهه کفر آمریکایی و صهیونیستی هستند به نقش یمن و ارتباط آن با جبهه مقاومت در منطقه و سراسر دنیا در رویارویی با آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز پژوهشگران باید هم افزایی بیشتری داشته باشند و برادران خود رادر جبهه مفاومت یاری دهند.

سفیر یمن در ایران با بیان اینکه امروز تقابل با جبهه استکبار مهم ترین مسأله جهان اسلام است، ایران را بهترین الگوی مقاومت برای ملت های منطقه دانست و عنوان کرد: همه راهکارهای مقابله با استکبار باید متصل به سرچشمه اصلی یعنی خداوند باشند.

تمدن نوین اسلامی نوعی نگاه به نجات بشریت است

حسین اکبری دبیر مجمع بیداری اسلامی در پایان این مراسم با بیان اینکه امروز آمریکا در جهان هیچ آبرویی ندارد، اظهار داشت: آمریکا در همه عرصه ها در سراسر جهان در حال شکست خوردن بوده و هیمنه اش در جهان در هم شکسته شده است؛ امروز شاخص های قدرت تغییر کرده و دیگر نمی توان آمریکا را تنها ابر قدرت جهان دانست.

دبیر مجمع بیداری اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی نوعی نگاه به نجات بشریت است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی نوعی نگاه جدید را در جهان حاکم کرد و آن این بود که هر ملتی می تواند مستقلانه روی پای خودش بایستد و اجازه غارت منابع خود را به چپاول گران ندهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ارزش های انسانی را به بشریت می آموزد، افزود: انقلاب اسلامی به همه مردم جهان می آموزد که می توانند در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت داشته باشند و مستقلانه روی اصول و مبانی خودشان بایستند و به آمریکا اجازه غارت گری ندهند.

گفتنی است، این همایش فردا کار خود را با سخنرانی آیت الله محمد مهدی میرباقری و حجج اسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مهدی طائب به کار خود پایان خواهد داد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات