۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۳۰۲۷۸
آیت الله نوری همدانی:

ائمه جمعه با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند

ائمه جمعه با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ائمه جمعه باید مبین سیاست‌های كلی نظام و انقلاب و رهبری باشند، گفت: ائمه جمعه باید با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسن نوری همدانی در دیدار رییس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبكه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف و در این زمینه توصیه‌هایی کرد.

وی اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوا، مردمی بودن و ساده زیستی دانست و خطاب به حجت الاسلام حاج علی اكبری گفت: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌كنند كه در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار كند و حرف آنها را بشنود؛ یكی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است كه بحمدالله دارید.

این مرجع تقلید حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمرد و اظهار داشت: وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

وی ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانست و ادامه داد: تبین سیاست‌های كلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یك پدر در شهر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان بعد از استماع گزارش رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه گفت: این گزارش جامع و كامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشكر می‌كنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات