۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۳۰۳۴۴
حجت الاسلام دارستانی:

مدافعان حرم نبودند داعش حرمتی برای حرم حضرت زینب باقی نمی گذاشت

مدافعان حرم نبودند داعش حرمتی برای حرم حضرت زینب باقی نمی گذاشت
استاد حوزه علمیه قم با یان اینکه اگر مدافعان حرم نبودند امروز شاهد حضور داعش در ایران اسلامی بودیم، گفت: داعش بدون مدافعان حرم حرمتی برای حرم حضرت زینب(س) باقی نمی گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم یادواره شهید مهدی ایمانی و هفت شهید خادم مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم از همه وابستگی های دنیوی و اهل و عیال خود گذشتند و پا به عرصه ایثار و شهادت گذاشتند تا به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با ایثار و از خود گذشتگی از ورود داعش به ایران جلوگیری کردند، ادامه داد: هنگامی که چند داعشی به تهران آمدند و آن اتفاقات را در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی رقم زدند همه نسبت به ایثار و مظلومیت مدافعان حرم پی بردند.

حجت الاسلام دارستانی با اشاره به جایگاه با عظمت حضرت زینب کبری(س) تأکید کرد: در جریان کربلا برای نخستین بار ناموس خداوند به اسارت گرفته شد، اما حضرت زینب(س) تا آخرین لحظه مقاومت کرده و ذره ای از انتقال پیام عاشورا کوتاهی نکردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر مدافعان حرم نبودند امروز شاهد حضور داعش در ایران اسلامی بودیم، عنوان کرد: افزون بر این اگر مدافعان حرم نبودند هیچ حرمتی برای حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) باقی نمی ماند.

وی با تأکید بر اینکه مدافعان حرم اجازه ندادند حتی دست یک داعشی به حرم اهل بیت(ع) نزدیک شود، گفت: مدافعان حرم حرمت ناموس اهل‌بیت(ع) را با اهدای خون خودشان حفظ کردند؛ به عبارت دیگر داعش بدون مدافعان حرم حرمتی برای حرم حضرت زینب(س) باقی نمی گذاشت.

حجت الاسلام دارستانی با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری(س) در جریان کربلا رسالتی پیامبرگونه بر دوش داشتند، عنوان کرد: اقدامات این بانوی بزرگوار در تاریخ بی‌نظیر است، از همین جهت بعد از شهادت امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) بدن مبارک برادر را به‌عنوان قربانی به درگاه الهی هدیه می‌کنند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات