۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۳۰۳۹۰
امام جمعه موقت کاشان:

دین بیزاری و دین گریزی یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی دشمن است

دین بیزاری و دین گریزی یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی دشمن است
حجت الاسلام اسلامی وارد کردن خرافات در دین را یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و گفت: دین بیزاری و دین گریزی یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی دشمن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر آیه ۳۶ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه به گروه دیگری که در مقابل دعوت حق مقاومت و ایستادگی می‌کنند اشاره کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه عالم نماهای یهود و مسیح در طول قرن‌ها خرافات و مطالب ضد عقل را به مردم تحمیل کردند، افزود: اگر مطلبی فوق عقل باشد و عقل از درک آن عاجز باشد خرافات نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی که خود را در لباس عالم دین یهود و مسیحیت معرفی کرده بودند بسیاری از خرافات را به مردم تحمیل کرده بودند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: علمای دین یهود و مسیحیت، دست و پای مردم را به غل و زنجیر خرافه‌ها بسته و از تکامل فکری و آزادی فکری آن‌ها جلوگیری کرده بودند، اما همین که آیات قرآن و دستورات اسلام نازل شد این آیات از چنان معارف بلندی برخوردار بود که با شنیدن آن روح شان پرواز کرد.

وی ادامه داد: مطالبی که بر خلاف عقل است خرافات است و این درحالی است که ما در اسلام چیزی به نام خرافات نداریم و در هیچکدام از ادیان واقعی الهی  که تحریف نشده باشد چیزی با عنوان خرافات وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: آنچه خلاف عقل باشد خرافات است و آن را وارد دین کرده اند تا مردم را از دین فراری بدهند و فراری دادن مردم از دین هم یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام است.

وی وارد کردن خرافات در دین را یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و گفت: یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی این است که مردم و به ویژه نسل جوان را از دین بیزار و خسته و فراری دهند.

حجت الاسلام اسلامی دور کردن خرافات از دین را یکی از راه‌های کمک به دین دانست و گفت: یکی از توطئه‌های استکبار جهانی برای مقابله با موج اسلام خواهی در دنیا، ایجاد شبهه در دین است.

وی از ایجاد داعش، خرافات و اسلام هراسی به عنوان شبهه در دین اسلام از سوی دشمن نام برد و اضافه کرد: دستورات به ظاهر دینی، اما ضد دینی تحت عنوان داعش، یکی از راه‌های مقابله با اسلام خواهی در جهان از سوی استکبارجهانی است./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات