۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۳۰۳۹۵
حجت الاسلام هاجری خبر داد؛

تشکیل شورا‌های تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در ۲۵ استان

تشکیل شورا‌های تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در ۲۵ استان
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه از تشکیل شورا‌های تخصصی انجمن‌های علمی در ۲۵ استان تا پایان سال خبر داد.
حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گسترش انجمن‌های علمی به استان‌ها را یکی از سیاست‌های راهبردی آیت الله اعرافی دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی که در استان‌ها وجود دارد گسترش انجمن‌های علمی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: اساتید برجسته‌ای در حوزه‌ها تدریس می‌کنند که می‌توان از توان و ظرفیت علمی آن‌ها جهت گسترش علوم در مباحث جدید استفاده کرد.
 
حجت الاسلام هاجری با بیان این که گسترش انجمن‌های علمی در سطح استان‌ها از دو سال قبل در دستور کار برنامه‌های دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه قرار گرفت، گفت: تا به امروز شورا‌های تخصصی انجمن‌های علمی در ۱۷ استان تشکیل و تا پایان امسال این شورا‌ها در ۲۵ استان کشور تشکیل خواهد شد.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه با اشاره به این که شورا‌های تخصصی انجمن‌های علمی از اساتید حوزه و دانشگاه در رشته‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: این اساتید دانش آموخته حوزه و یا در یکی از رشته‌ها تا حد دکتری تحصیلات دارند.
 
وی با بیان این که بررسی و ارتقای سطح علمی، اخلاقی و آموزشی حوزه‌های علمیه استان‌ها را نخستین وظیفه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه است، ادامه داد: این شورا‌ها به عنوان بال علمی و مشورتی مدیر حوزه فعالیت خواهند کرد.
 
حجت الاسلام هاجری با اشاره به نقش مشورتی شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در سطح استان ها، افزود: طرح‌های پیشنهادی در سطح مدارس علمیه می‌تواند با مشورت و بررسی کارشناسی این شورا اجرایی شود.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه دین و علم به مسؤولان و مدیران فرهنگی و آموزشی استان را دومین کارکرد شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در استان‌ها دانست و گفت: بخش‌های فرهنگی و آموزشی در سطح استان می‌توانند از توان علمی و مشورتی این شورا بهره‌مند شوند.
 
وی، ارائه طرح‌های جدید آموزشی، پژوهشی و تربیتی به حوزه را سومین کارکرد شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در استان‌ها دانست و افزود: طرح‌هایی که در این شورا ارائه و تصویب می‌شود در صورت قابلیت می‌تواند در سراسر کشور نیز گسترش پیدا کند.
 
حجت الاسلام هاجری، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مربوطه را چهارمین کارکرد شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در استان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این ایده‌ها می‌توانند در سطح کشور نیز گسترش پیدا کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعضای این شورای تخصصی مسؤولیت دارند در رشته تخصصی خود ضمن شناسایی سایر اساتید مجرب به سمت تشکیل شعبه یک انجمن علمی و یا انجمن مستقل بروند.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در سطح مدارس علمیه، تشکیل نشست‌های تخصصی مرتبط با مسائل روز، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، شناسایی طلاب مستعد و تقویت و رشد آن‌ها در بخش‌های تخصصی را از جمله کارکرد‌های انجمن‌های علمی برای مدارس علمیه استان دانست.
 
حجت الاسلام هاجری در بخش پایانی سخنان خود تخصصی کردن برنامه‌های حوزه با نظر مشورتی اساتید متخصص و همچنین تقویت پژوهش و علم در حوزه را از دیگر اثرات انجمن‌های علمی در حوزه دانست./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
اقدامی موثر در باطنشر معارف اسلامی است.
0
0