۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۴۸۰
روایت مدیر جامعه الزهرا از مشکلات بودجه ای؛

ناچار به تعطیلی بسیاری از برنامه ها شده ایم

ناچار به تعطیلی بسیاری از برنامه ها شده ایم
حجت الاسلام والمسلمین مدنی با انتقاد از بودجه کم جامعه الزهرا گفت: به بودجه جامعه الزهرا به میزان سایر مراکز آموزشی توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در نشست خبری که به مناسبت آغاز پذیرش سال تحصیلی 1400-99 جامعه الزهرا(س)، در این مرکز حوزوی برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و ایام وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف ارزشمند جامعه الزهر به شمار می رود و برای چنین کاری گام های عملی فراوانی برداشته است.

مدیر جامعه الزهرا(س) با ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه الزهرا، بیان کرد: جامعه الزهرا(س) علی رغم مشکلات بودجه ای شتاب مناسبی در بخش های مختلف داشته که از جمله برنامه های آموزشی می توان به طرح تربیت مدرس اشاره کرد که در 5 رشته در حال اجرا است، اشاره کرد.

 وی ادامه داد: انتشار 16 نشریه داخلی از گروه های علمی پژوهشی و علمی آموزشی به قلم طلاب جامعه الزهرا(س) از فعالیت های پژوهشی به شمار می رود که سه نشریه نیز برای دریافت مجوز علمی پژوهشی شدن کاندیدا شده اند؛ از فعالیت های معاوت فرهنگی و تبلیغی نیز می توان به اجرای طرح شمیم و حضور طلاب جامعه الزهرا(س) در مدراس آموزش و پرورش اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به تعداد دانش پژوهان جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و افزود: 20 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی داریم، 2300 دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی تا دبیرستان و 500 دانشجو در بخش دانشگاه هدی در 12 رشته در جامعه الزهرا اشتغال به تحصیل دارند.

وی افزود: با وجود مشکلات بودجه ای تلاش شده است ظرفیت پذیرش را افزایش داده ایم که در سال جاری نیز تلاش شده است پذیرشی را در حد امکانات و ظرفیت های جامعه داشته باشیم و به امید خدا تقریبا متناسب با سال گذشته در سطوح دو، سه و چهار پذیرش خواهیم داشت.

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه به رشته های تحصیلی جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و افزود: مقطع سطح دو به صورت عمومی، سطح سه در 12 رشته و سطح چهار در 5 رشته برگزار می شود؛ همچنین دوره عالی فقه نیز در برنامه ای 5 ساله در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اجرای طرح های تربیت پژوهشگر، تربیت محقق در دو رشته، تربیت مشاور، تربیت پاسخگوی سؤالات فقهی و عقیدتی و تربیت مبلغ را از دیگر فعالیت های جامعه الزهرا دانست و گفت: امکان دارد در سال جاری به دلیل مشکلات بودجه ای برگزار نشوند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مشکلات بودجه ای جامعه الزهرا(س) بیان کرد: در سال گذشته فقط 47 درصد بودجه جامعه الزهرا نقد شد در نتیجه ناچار به تعطیلی بسیاری از برنامه ها شدیم؛ انتظار داریم همان گونه که به مراکز آموزشی دیگر توجه می شود، به نهادهایی همانند جامعه الزهرا نیز توجه شود و حداقل اگر به اندازه مراکز آموزشی به آن توجه نمی شود برای در حد برطرف کردن نیازهای ضروری توجه داشته باشند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
بارها بعضی از آقایان معتبر و معروف قم به بنده گفته‌اند که شما بیایید از منابع دولتی برای حوزه‌ها یک‌بخشی را به‌عنوان شهریه جدا کنید؛ بنده سال‌هاست با این قضیه مخالفت کرده‌ام و گفته‌ام نمی‌کنم. خود من هم که شهریه می‌دهم، از وجوهات می‌دهم. این خیلی مهم است: پشتیبان ما مردم‌اند.
بیانات مقام معظم رهبری، 17/8/1385
0
0