۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۳۰۵۷۱
آیت الله رشاد:

دلدادگی به قیامت و بی رغبتی به دنیا از نتایج تقوا است

دلدادگی به قیامت و بی رغبتی به دنیا از نتایج تقوا است
آیت الله رشاد معادباوری را ویژگی اصلی انسان متقی بیان کرد و گفت: انسان با تقوا دل بریده از دنیا و دل‌داده به قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی‌اکبر رشاد، رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران امروز پیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، گفت: از کلمات نورانی امیر حکمت و بلاغت امام المتقین علی(ع) است که می فرمایند: تقوا پیشه کنید تقوای کسانی که از همه چیز کناره گرفته و دل بریده‌اند.

وی افزود: متقین در دل بریدن از مادیات دنیا اعم از جاه و مقام مجد و کوشا بوده و در مسیر و حرکت به سمت فرصت ها بسیار کوشنده و جدی هستند و مهلت های پیش رو را قدر می دانند.

آیت الله رشاد در ادامه بیان داشت: متقین در مهلت های محدود دنیوی به تلاش، جدیت، سیر و سوق به سمت اهداف متعالی، معارف و معانی حرکت کرده و از روی ترس اقدام می کنند؛ انسان متقی همواره هراس دارد اما اینگونه نیست که روزی و یا لحظه ای دچار غفلت شود.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: انسان با تقوا برای دست یافتن به آنچه که بنا است دست یابد با دقت عمل رفتار می کند و پیوسته درصدد به دست آوردن آن است، او همواره در اندیشه رسیدن به مقصدی است که برای او معین شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان متقی همواره خود را برای آخرت آماده می کند، ادامه داد: انسان با تقوا عاقبت اندیش، دل بریده از دنیا و دل‌داده به قیامت است؛ بنابراین انسان مومن همه وجودش سعی، کوشش، تلاش و تحرک جهت دار به سوی معاد است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
احسنت
1
0