۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۵۷۶

ارسال ۲۰۰ مقاله به همایش ملی جستارهای پژوهشی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب

ارسال ۲۰۰ مقاله به همایش ملی جستارهای پژوهشی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب
دبیر علمی همایش ملی جستارهای پژوهشی گفت: نخستین دوره این همایش با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۲۸ آذرماه در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جلال‌ عراقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، آن را نقشه راهی روشن و مبتنی بر امید واقع‌بینانه و خوشبینی مومنانه توصیف کرد و اظهارداشت: تحلیل و تبیین این بیانیه به ویژه برای نسل جوان امری ضروری بوده و برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی نخستین گام در این مسیر است.

وی افزود: نخستین همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با مشارکت 15 نهاد، 28 آذرماه امسال در گرگان برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی جستارهای پژوهشی با اشاره به محورهای این همایش گفت: عدالت، اقتصاد و مبارزه با فساد- استقلال، آزادی، عزت ملی و روابط خارجی- فرهنگ، سبک زندگی، وحدت، رسانه و تقریب مذاهب- اخلاق، معنویت و ارزش‌های اسلامی و همچنین علم و پژوهش، جوانگرایی و کارآمدی از محورهای اصلی این همایش است.

وی بیان داشت: با وجود اینکه هنوز نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه در حال مطالعه و تحلیل این بیانیه هستند، استقبال خوبی از نخستین دوره این همایش ملی شده و 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

عراقی یادآور شد: پیش از برگزاری اختتامیه این همایش ملی 10 پیش همایش در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه مذاهب اسلامی تهران با موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در مراسم پایانی همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب پیام یکی از مراجع تقلید قرائت می‌شود. همچنین علاوه بر ارائه مقالات برتر در قالب سخنرانی و چاپ چکیده‌ این مقاله‌ها و تجلیل از نفرات برتر، دو پنل تخصصی با موضوع وحدت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد.

نفیسه سادات واعظ حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان نیز که میزبانی این همایش ملی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا با استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه و نخبگان، بیانیه گام دوم را به عنوان یک نقشه راه برای گام بعدی انقلاب اسلامی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه اختتامیه این همایش، آغازی برای گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمی و پژوهشی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته به رغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها دستاوردهای شگرفی داشت که آنها را باید برای مردم بازگو کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات