۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۳۰۶۰۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

وجود ۴۰۰ موقوفه منفعتی در استان لرستان

وجود ۴۰۰ موقوفه منفعتی در استان لرستان
معاون فرهنگی اوقاف لرستان از وجود ۴۰۰ موقوفه منفعتی در استان خبر داد و گفت: باید نیت واقفان را به سمت ترویج وقف‌های منفعتی برای رفع مشکلات جامعه هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی وقاف لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: رسانه ظرفیتی عظیم برای اطلاع رسانی و بصیرت بخشی در جامعه است.

وی با اشاره به حضور پر رنگ رسانه ها در عرصه های مختلف و نقش آفرینی در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: فعالیت رسانه در حوزه وقف نیز همواره مؤثر و چشمگیر است.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اهمیت ترویج فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: باید وقف های منفعتی را نهادینه کرد، وقفی که نیاز جامعه امروز را برطرف سازد و در رفع مشکلات بتوان گام های مؤثری برداشت.

وی در ادامه کمک به تهیه جهیزیه زوج های نیازمند، اشتغال زایی، آزادسازی زندانیان و وقف در حوزه فرهنگ را از جمله نیازهای ضروری جامعه امروز خواند و گفت: باید نیت واقف را به سمت این نیازها هدایت کرد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان بیان داشت: در راستای ترویج و تبیین وقف به سمت نیازهای جامعه می توان در کاهش آسیب های اجماعی و جلوگیری از رواج این آسیب ها نقش آفرین شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دو  هزار و ۸۸۵ موقوفه لرستان در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰۰ موقوفه درآمدزای منفعتی در لرستان وجود دارد.

حجت الاسلام عباس زاده عنوان کرد: از موقوفات استان لرستان دو هزار و ۱۸۰ مورد مسجد و حسینیه است.

وی یادآور شد: موقوفات منفعتی در همه شهرستان های لرستان به ویژه در شهرستان های  دلفان، الیگودرز و خرم‌آباد ثبت شده اند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات