۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۶۷۳

نخست‌وزیر عراق اقدام آمریکا در تحریم سیاسیون عراقی را محکوم کرد

نخست‌وزیر عراق اقدام آمریکا در تحریم سیاسیون عراقی را محکوم کرد
نخست‌وزیر مستعفی عراق، اقدام آمریکا در تحریم شخصیت‌های عراقی را که سهم زیادی در شکست داعش دارند، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (یکشنبه ۱۵ دسامبر-۲۴ آذر)، درباره اقدام آمریکا در تحریم برخی شخصیت‌های عراقی و نیز اهانت به برخی چهره‌ها و رهبران کشورهای همسایه و  شخصیت‌های عراقی در جریان تظاهرات‌های اخیر، واکنش نشان داد.

عبدالمهدی در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «شفق نیوز» منتشر شد، گفت: درج اسامی رهبران و شخصیت‌های شناخته شده عراقی دارای تاریخ و نقش سیاسی در مبارزه با داعش در فهرست تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها از سوی برخی کشورها را که ما با آنها روابط و توافق داریم رد و محکوم می‌کنیم. همچنین اهانت تظاهرات‌کنندگان عراقی به چهره‌ها و رهبران کشورهایی که با آنها رابطه و توافق داریم و نیز اهانت آنان به شخصیت‌های شناخته شده عراقی را رد و محکوم می‌کنیم.

عبدالمهدی تاکید کرد که کلیه این رفتارها به ضرر عراق و ملت آن تمام می‌شود و به نفرت،کینه‌ و خشونت ترغیب می‌کند. وجهه عراق را خراب می‌کند و با برهم زدن برگه‌ها، نتایج خطرناکی برای همه به همراه خواهد داشت که قابل کنترل نخواهد بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۵ آذر از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و  فساد خبر داد که عبارت بودند از: قیس الخزعلی دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی، حسین فلاح اللامی از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

این اقدام با واکنش  شماری از نمایندگان پارلمانی عراق همراه شد و آنها درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند.

شبکه العربیه عربستان سعودی، دیروز (۲۳ آذر)، از قصد کنگره آمریکا برای تحریم نه تن دیگر از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» عراق خبر داد و اعلام کرد که در رأس این  فرماندهان که قرار است اسامی آنها در فهرست جدید تحریم‌های کنگره درج شود، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی قرار دارد.

«محمد الهاشمی» معروف به «ابوجهاد» رئیس دفتر نخست‌وزیری، «قیس الخزعلی» رهبر «عصائب اهل الحق»، «ابوزینب اللامی» (حسین فلاح اللامی» رئیس اداره امنیت مرکزی در الحشد، «ابومنتظر الحسینی» با نام مستعار «تحسین عابد مطر العبودی» مشاور امور الحشد نزد «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی،  أبو تراب الحسینی (ثامر محمد إسماعیل) رئیس نیروهای واکنش سریع در وزارت کشور، «ابوایمان البهالی» رئیس اداره اطلاعات در الحشد، «حمید الجزائری» فرمانده «سرایا الخراسانی» (تیپ ۱۸ الحشد)، «هاشم بنیان السراجی» با نام مستعار«ابوعلاء الولی»فرماندهی «سید الشهداء» (تیپ ۱۴ الحشد) از دیگر شخصیت‌هایی هستند که کنگره آمریکا در حال بررسی تحریم آنهاست.

منبع: فارس
ارسال نظرات