۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۳۰۶۷۹

هشدار دولت نجات ملی یمن درباره فجایع زندان‌های مأرب

هشدار دولت نجات ملی یمن درباره فجایع زندان‌های مأرب
سخنگوی دولت یمن اعلام کرد فجایع زندان مأرب لرزه بر اندام انسان می‌اندازد و اشک خانواده‌های ربوده‌شدگان، تاج و تخت «مزدوران» را نابود خواهد کرد.

زندان‌های مخفی حزب «الاصلاح» یمن در «مأرب»  (شمال شرق صنعا) که گفته شده در آن از انواع روش‌های شکنجه و ارعاب علیه بازداشتی‌ها استفاده می‌شود، صدای دولت نجات ملی یمن را درآورد.

بخشی از استان مأرب تحت کنترل ائتلاف سعودی و آنچه دولت «منصور هادی» خوانده می‌شود است.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، «ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت: فجایعی که از زندان‌های شهر مأرب شنیده می‌شود لرزه بر اندام انسان می‌اندازد و آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است.

وی ادامه داد، امروز و با تبانی سازمان ملل، با ربوده‌شدگان در مأرب تجارت می‌شود و گروهک‌های «حزب تکفیری الاصلاح» این ربوده‌شدگان را می‌فروشند.

الشامی ادامه داد: اشک خانواده‌های ربوده‌شدگان در زندان مأرب، تاج و تخت مزدوران و حامیان آنها را از بین خواهد برد.

مهرماه امسال (۱۳۹۸) وبگاه خبری المسیره یمن خبر داد، سه اسیر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توسط مزدوران ائتلاف سعودی تا حد مرگ در داخل زندان شهر مأرب شکنجه شدند و مزدوران سعودی بر تحویل ندادن اجساد این قربانیان هم اصرار دارد.

وبگاه «انصارالله» چندی پیش در گزارشی در این باره نوشت، بسته بودن فرودگاه صنعا به معضلی برای یمنی‌ها تبدیل شده و «مزدوران ائتلاف» مسافران در مسیر اصلی استان مأرب را بدون هیچ اتهامی بازداشت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده، قتل، شکنجه، ربایش و انتقال بازداشتی‌ها به زندان‌های سری مأرب دیده می‌شود و در این زندان‌ها انواع تعرض علیه غیرنظامیانی که تنها قصد مسافرت داشته‌اند، انجام می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات