۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۰۷۰۷
معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز:

مرجع سازی و کوبیدن مرجعیت اصیل محور فعالیت استعمارگران است

مرجع سازی و کوبیدن مرجعیت اصیل محور فعالیت استعمارگران است
علی نژاد با بیان اینکه حمله به مرجعیت شیعه در ایران و عراق برگرفته از منافع استعماری است، گفت: مرجع سازی و کوبیدن مرجعیت اصیل دو محور اساسی استعمارگران است.
عبدالکاظم علی نژاد، تاریخ نگار خوزستانی و معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حمله به مرجعیت شیعه در ایران و عراق برگرفته از منافع استعماری است، اظهار داشت: استعمار می‌داند که یکی از افتخارات جهان تشیع اعتقاد به مرجعیت است و این مراجع جلیل القدر در طول تاریخ برابر نقشه‌های استعماری مقاومت کرده و ضمن به چالش کشاندن شان، شکست دادند.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز گفت: به عنوان نمونه از نگاه تاریخی می‌توان گفت که وقتی سپاه روسیه در دوران قاجار به ایران حمله تا مناطق شمالی را تصرف بکند و پس از آن معاهده ننگین گلستان را تحمیل کرد، مراجع اعلام جهاد کردند.

علی نژاد بیان داشت: اعلامیه‌ها و حکم‌های جهاد مراجع آن قدر مفصل بود که رساله جهادیه چاپ شد و مردم به سوی جبهه‌های جنگ رهسپار شدند هر چند که به دلیل خیانت و بی کفایتی و بی لیاقتی فتحعلی شاه قاجار و هیأت حاکمه آن زمان، جنگ به سرانجام نرسید و معاهده ترکمنچای اضافه شد و سرزمین‌های دیگری از دست رفت و در شمال ایران به مرز کنونی رسیدیم.

وی با بیان اینکه مرجعیت به وظایف خود عمل کرده است، عنوان داشت: زمانی که قرارداد ننگین تنباکو منعقد شد مرجع بزرگ آن زمان «میرزای شیرازی» در برابر چینن قرارداد استعماری مقاومت و اعلام تحریم تنباکو کرد و ناصرالدین شاه را مجبور به عقب نشینی و برهم زدن قرار داد کرد.

تاریخ نگار خوزستانی ادامه داد: در جریان انقلاب مشروطه هم مراجع آن را پیش برده و به پیروزی رساندند، در جنگ جهانی اول آیت الله یزدی و سایر مراجع اعلام جهاد کردند که این جهاد سبب خلق حماسه جهاد «المنیور» در خوزستان شد.

معاون پژوهش شبکه جهانی الاهواز به ایستادگی آیت الله مدرس در برابر دیکتاتوری رضاشاهی اشاره کرد و گفت: بعد‌ها آیت الله کاشانی در بحث ملی شدن صنعت نفت، کار‌های بزرگی را در رهبری ملت علیه استعمار انگلیس انجام داد.

علی نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) با پشتیبانی ملت ایران و ایستادگی در برابر شاه، نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد، اظهار داشت: در عراق و در برابر داعش که طی یک روز چهار استان آن را اشغال و یک سوم امکانات ارتش عراق را به غنیمت گرفت با اعلام فتوای مرجعیت و تشکیل حشد شعبی نه تنها داعش زمینگیر شد بلکه همه مناطق پس گرفته شد.

وی تصریح کرد: استعمارگران، مرجعیت را صدی منیع در برابر خود می‌دانند و وجهه همت شان را بر دو محور اساسی متمرکز کردند.

تاریخ نگار خوزستانی پیرامون دو محور اساسی استعمارگران در مقابله با مرجعیت بیان داشت: مرجع سازی و کوبیدن به مرجعیت اصیل دو محور اساسی استعمارگران است؛ استعمار در زمینه مرجع سازی افرادی را به عنوان مرجع از نوکران خودشان انتخاب می‌کنند و در ضربه به مرجعیت هم اکنون کوبیدن مراجعی از قبیل آیت الله العظمی سیستانی قرار دادند. /۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات