۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۳۰۷۰۸
آیت الله حیدری:

مرجعیت بزرگترین ضربه‌ها را بر پیکره استعمار وارد کرده است

مرجعیت بزرگترین ضربه‌ها را بر پیکره استعمار وارد کرده است
آیت الله حیدری با بیان اینکه مرجعیت روشنگر راه مردم است، گفت: مرجعیت، بزرگترین ضربه‌ها را بر پیکره استعمار وارد کرده است.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه این روز‌ها از سوی گروه‌های استکباری و سرسپردگان شان در عراق و خارج از عراق حملات ناجوانمردانه‌ای علیه مرجعیت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این حملات یک امر طبیعی است؛ چرا که در طول مبارزات ضد استعماری ملت‌های مسلمان منطقه قطب اصلی رهبری اجتماعی و مردمی در اختیار مرجعیت بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مرجعیت رشید شیعه با توجه به جایگاه دینی اش به عنوان نیابت عامه حضرت، ولی عصر (عج) و جایگاه اجتماعی به عنوان مرجعیت دینی برای اکثریت مردم است.

متولی مدرسه الغدیر اهواز با بیان اینکه استقلال، آزادمنشی و عزت خواهی و آزادی خواهی به عنوان ارزش‌های مهم جهان بینی اسلامی از سوی مرجعیت سر داده شده است، گفت: هر چه مقاومت اسلامی و مبارزه ضداستبدادی و ضداستعماری در طول سه قرن اخیر اتفاق افتاده با محوریت مرجعیت است.

وی ادامه داد: زمانی که صدام و حزب بعث بر عراق حاکم بود تنها پناهگاه مردم، مرجعیت شیعه در نجف بود و پس از سقوط صدام حسین هم تنها امید مردم برای تشکیل یک نظام مستقل غیروابسته به غرب و آمریکا در عراق، مرجعیت بود؛ در این باره با رهبری مرجعیت، نظام مردمی و مردم سالاری دینی بر عراق بصورت نسبی حاکم شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نظام مردمی با دخالت نیرو‌های مردمی در عراق تشکیل شد؛ از این رو استکبار جهانی به بسیج کردن داعشی‌ها روی آورد و به جان مردم عراق انداخت.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: با فتوای مرجعیت و همکاری ملت ایران، پشتیبانی رهبرانقلاب و نیروی قدس سپاه پاسداران، بسیج مردمی در عراق شکل گرفت و پس از سه سال مبارزه جانانه، ریشه دولت خرافه داعش را از بن کند و توطئه‌های دیگر علیه ملت عراق و اسلام را با محوریت مرجعیت خنثی کرد.

وی با بیان اینکه مرجعیت روشنگر راه مردم است، بیان داشت: مرجعیت، بزرگترین ضربه‌ها را بر پیکره استعمار وارد کرد؛ از این رو آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود و دیگر نوچه‌های آمریکا بسیج شدند تا با ایجاد بلوا و آشوب نظام نوپای عراق را ساقط کنند، اما با ورود مرجعیت همه تلاش‌های دشمنان عراق به سنگ خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: استکبار جهانی و نوکرانش با همه توان برای تضعیف مرجعیت و خدشه دار کردن جایگاه مردمی مرجعیت ورود کرده، اما چنین خیانت و جنایتی به سرانجام نخواهد رسید و بصیرت عشایر عراق ریشه چنین توطئه‌هایی را از ریشه خواهد کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات