۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۳۰۷۳۵
رییس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان:

در تولیدات دینی به نهضت ترجمه نیاز داریم

در تولیدات دینی به نهضت ترجمه نیاز داریم
حجت الاسلام صالح گفت: سرعت ما در انتقال معارف دینی به جهان متناسب با سرعت انتقال اندیشه های غیر دینی در جهان نیست و ما نیاز به نهضت ترجمه داریم.

حجت الاسلام محمدرضا صالح، رییس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش، فن آوری و فن بازار، گفت: در آثار پژوهشی به ویژه در حوزه علوم دینی و معارف اسلامی در حوزه علمیه خراسان، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی یک پیشرفت و انقلاب علمی به چشم می خورد.

وی به وظیفه خطیر نهادهای علمی در ترویج اسلام ناب در جهان اشاره و ابراز کرد: با توجه به این که در دنیای امروز با سوال های زیادی در مورد دین به واسطه فعالیت هایی در دین هراسی و شیعه هراسی مواجه هستیم، وظیفه نهادهای دینی سنگین است.

حجت الاسلام صالح افزود: دستگاه های غربی و استکبار با تمام توان و به پشتوانه مطالعاتی که در مورد نقاط آسیب زا در کشورها انجام می دهند، طراحی هایی گسترده در جهت دین هراسی  و شیعه هراسی داشته اند، از طرفی به واسطه لغزش و انحرافی که در جریان وهابیت و سلفی گری ایجاد شده و گرایش آن ها به سمت اسرائیل و استکبار جهانی بود بنابراین جامعه بزرگ اسلام از این جریان سلفی گری سرخورده شده و به عمق انحراف آن ها پی برده اند.

رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان اظهار کرد: جریان سلفی و وهابیت با یهود و صهیونیسم اتحاد پیدا کرده و موجب تضعیف فرهنگ دینی در جهان اسلام شده است.

وی نمایشگاه پژوهش را فرصتی برای معرفی منابع دینی تولید شده بیان و خاطرنشان کرد: این فرصت بزرگی است که برای اندیشمندان در تولید منابع دینی ایحاد شده تا فرهنگ اهل بیت و گفتمان انقلاب اسلامی  را که در اصول و اندیشه های امام خمینی و رهبر انقلاب ارائه شده است را به جهان امروز معرفی کند.

حجت الاسلام صالح انحصار تولیدات معارف دینی به زبان فارسی را از آفت های حوزه دین بیان و ابراز کرد: امروز 95 درصد تولیدات به زبان فارسی است در حالی که درصد کمی از مسلمانان به زبان فارسی مسلط هستند، ما در تولیدات دینی به نهضت ترجمه نیاز داریم.

رییس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان افزود: سرعت ما در انتقال معارف دینی به جهان متناسب با سرعت انتقال اندیشه های غیر دینی در جهان نیست، امروز ده ها شبکه فارسی و رادیویی و نیز شبکه های بسیاری به زبان های مختلف اقدام به ترویج معارف ضد دینی می کنند اما ترجمه آثار ما در عرصه بین الملل محدود است.

وی به حضور 60 هزار نفر پژوهشگر بین اللملی از 12 کشور جهان در جامعه المصطفی اشاره کرده و گفت: دانشجویان جامعة المصطفی دارای مزیت هایی از جمله آشنایی به زبان کشورهای هدف، فراگیری علوم دینی از سرچشمه و حوزه های علمیه به واسطه سال ها تحصیل در حوزه های علمیه، آشنایی به زبان فارسی و دریافت علوم دینی به زبان فارسی و آشنایی به گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب مبتنی بر اصول انقلاب و دیدگاه رهبری هستند.

حجت الاسلام صالح افزود: وجود و تجمع این چنینی عالمان و طالبان دین در یک جا از زمان پیامبر(ص) سابقه نداشته است بنابراین نیاز است سایر نهادهایی که در تولید ادبیات دینی کار می کنند با جامعة المصطفی ارتباط آموزشی و پژوهشی داشته باشند چون ما نیاز به تولید و پرورش کادر دشمن شناس برای جهان اسلام داریم./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات