۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۷۸۱
استاندار ایلام:

فتح میمک نمایانگر جایگاه عشایر ایلام در دفاع مقدس است

فتح میمک نمایانگر جایگاه عشایر ایلام در دفاع مقدس است
استاندار ایلام گفت: همچنان که دفاع مقدس شناسنامه اصلی ایران سرافراز است عملیات "میمک" نمایانگر و برند جایگاه عشابر ایلام در تاریخ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری رسا، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت یادواره فتح میمک اظهار داشت: مشارکت خودجوش عشایر و طوایف در کنار نیروهای ارتش در عملیات بازپس‌گیری و فتح میمک به اهمیت موضوع می‌افزاید.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فتح میمک اولین عملیات موفق رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی با مشارکت عشایر و ارتش بود این مسئله نیز به مهم بودن برگزاری همه‌ساله این یادواره تأکید دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: باید نسل جوان و نوجوان باید با بزرگی و اعجاب این حماسه بزرگ و چگونگی انجام آن آشنا شود، چراکه آن زمان حماسه فتح میمک در گمنامی و سکوت صورت گرفت و کمتر کسانی از این عظمت رویداد بسیار مهم جنگی آگاه بودند.

وی نقش مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل دانست و اضافه کرد: رزمندگان استان ایلام در جبهه‌های خط مقدم حضور داشتند و عامه مردم نیز بدون مهاجرت به دیگر استان‌های کشور پشت جبهه‌ها را تقویت می‌کردند و این استان حق بزرگی بر گردن کشور دارد که باید ادا شود.

استاندار ایلام به برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت این کنگره فرصتی مهم و ارزنده برای شناسایی هرچه بیشتر و بهتر استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی به مسئولان و سایر استان‌های کشور است

فتح میمک موازنه قدرت را به سود جمهوری اسلامی تغییر داد

سپس امیر فرهاد آریان‌پور به اهمیت عملیات فتح میمگ پرداخت و اظهار داشت: اهمیت برگزاری عملیات میمک بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و باید یادواره امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در مقطع کنونی با توجه به دشمنی‌های آشکار دشمنان با انقلاب اسلامی و تهاجم‌های فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران اسلامی، نسل جوان و نوجوان باید با مفاهیم و دستاوردهای دفاع مقدس بیش‌ازپیش آشنا و مأنوس شوند.

وی از همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف استان ایلام خواست: در راستای برگزاری هرچه بهتر یادواره امسال با متصدیان و برگزارکنندگان این آیین همکاری‌های لازم را داشته باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات