۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۳۰۸۱۷

وزارت اطلاعات از محمود صادقی شکایت کرد

وزارت اطلاعات از محمود صادقی شکایت کرد
وزارت اطلاعات از محمود صادقی نماینده تهران بدلیل افشای برخی اسناد طبقه بندی شده در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، وقوع یک اشتباه در پروسه برخورد دستگاه امنیتی با عاملین ترور دانشمندان هسته ای موجب شده تا شماری از رسانه های معاند و برخی همسویان آنان با توسل به شخصی به نام مازیار ابراهیمی که گویا در روند بازجویی ها به اشتباه توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از مدتی با دلجویی و عذرخواهی آزاد شده است، زمینه هجمه و جوسازی رسانه ای را علیه جمهوری اسلامی فراهم آورند.

در این محمود صادقی نماینده تهران در آن بازه با طرح سوال از وزیر اطلاعات، او را به مجلس فراخوانده و در این باره پرسش های خود را مطرح نمود. با این حال و با وجود پاسخ علوی، صادقی همچنان به تحرکات رسانه ای خویش ادامه و برخی اسناد محرمانه را علیه وزارت اطلاعات افشا نموده است. امری که به شکایت این وزارت خانه از نماینده مردم تهران انجامیده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره جلسه صبح امروز این هیات و شکایت وزارت اطلاعات از صادقی در جمع خبرنگاران گفت: شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی مطرح شد که اعلام شد به رغم اینکه وزیر به سوالات ایشان پاسخ داده‌اند و توضیحات لازم ارائه شده است اما آقای صادقی پس از آن به جلساتی با مظنونان قبلی ادامه دادند و قول‌هایی داده‌اند و همچنین افشای برخی از مسائل طبقه‌بندی شده در مورد ترور دانشمندان هسته‌ای از موارد این شکایت بوده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در تشریح جلسه صبح امروز گفت: در ابتدا شکایت کریمی قدوسی از جلیل رحیمی جهان‌آباد به خاطر نطقی که داشته‌اند و اشاره‌ای به تابعیت ایشان داشته‌اند مطرح شد و قرار شد آقای جهان‌آبادی به هیأت بیایند تا موضوع رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: همچنین شکایت جمعی از دانشجویان سراسر کشور از علی مطهری درباره سخنرانی ۱۳ آبان ایشان که موجب کشمکش شده بود مطرح شد که در این باره نیز قرار شد آقای مطهری به هیات بیاید.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: درباره شکایت دانشگاه آزاد اسلامی از بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر مبنی بر اظهارات ایشان درباره رانتی که برخی هیات‌های علمی برای تحصیلات فرزندانشان استفاده می‌کنند، این هیات اظهارات آقای بنیادی را خلاف تشخیص نداد و این پرونده مختومه اعلام شد.

وی افزود: شکایت وزارت ارتباطات از سیدحمیده زرآبادی مبنی بر افترا و تشویش اذهان عمومی واصل شد که قرار شد از خانم زرآبادی دعوت به عمل آید تا توضیحات خود را ارائه دهند.

نوبندگانی گفت: شکایت ناجا از مصطفی ذوالقدر مبنی بر سخنرانی ایشان در یک مجلس عروسی در گرگان مطرح شد که ناجا را این را توهین و افترا به خودش در رابطه با بحث مبارزه با قاچاقچیان دانست و قرار شد از آقای ذوالقدر هم دعوت به عمل آید تا توضحیات خود را بیان کنند.

نماینده مردم فسا گفت: شکایت برخی ائمه جمعه شهرهای لارستان از جمشید جعفرپور مطرح شد که ما بررسی کردیم و مشخص شد که خلاف وظایف نمایندگی نبوده و پرونده بسته شد.

وی ادامه داد: شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی مطرح شد که اعلام شد به رغم اینکه وزیر به سوالات ایشان پاسخ داده‌اند و توضیحات لازم ارائه شده است اما آقای صادقی پس از آن به جلساتی با مظنونان قبلی ادامه دادند و قول‌هایی داده‌اند و همچنین افشای برخی از مسائل طبقه‌بندی شده در مورد ترور دانشمندان هسته‌ای از موارد این شکایت بوده است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: شکایت ناجا از عبدالحمید خدری مطرح شد که با توجه به بررسی‌های انجام شده اقدامات آقای خدری مخالف وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

وی افزود: همچنین بحث شکایت بیژن زنگنه از علی‌اکبر کریمی نماینده اراک مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و بنده ماموریت یافتم که با آقای زنگنه صحبت کنم و شخصا با آقای زنگنه صحبت‌هایی داشتم که گزارش آن را به هیات دادم و قرار شد مجددا هیات برای تصمیم‌گیری نهایی با آقای کریمی جلسه‌ای بگذارند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: همچنین در مورد دو تن از نمایندگان به نام آقایان گلمرادی و جاسمی قرار شد تحقیقات لازم از آ‌نها به عمل آید تا در رابطه با نطق همراه با تشنج توضحیاتی ارائه دهند هیات رئیسه درخواست کردند که این موضوع بررسی شود./1360//101/خ

ارسال نظرات