۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۰۹۲۱
ساداتیان:

انتخاب حزب محافظه کار در انگلیس امکان خروج از اتحادیه اروپا را قوت می‌دهد

انتخاب حزب محافظه کار در انگلیس امکان خروج از اتحادیه اروپا را قوت می‌دهد
کاردار سابق ایران در انگلیس گفت: جانسون پس از رای آوردن حزب متبوعش در انتخابات پارلمان اعلام کرد که به سمت اتحاد ملی پیش خواهد رفت، اما این در حالی است که اسکاتلند و ایرلند شمالی عنوان کردند که برخلاف نظر جانسون قصد ماندن در اتحادیه اروپا را دارند.

به گزارش خبرگزاري رسا، سید جلال ساداتیان کاردار سابق ایران در انگلیس در گفت: در خصوص رای آوردن حزب منتسب به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمان این کشور و اینکه این نتیجه تا چه اندازه می‌تواند در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موثر باشد، گفت: به هر حال به نظر می‌رسد جانسون مصر به خروج از اتحادیه اروپاست منتهی باید دید این خروج با چه شروطی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مواردی که تا الان مانع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است کماکان نیز وجود دارد گفت:اما در شرایط فعلی با توجه به رای آوردن حزب محافظه کار بریتانیا امکان تایید پارلمان مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا قوت گرفته است.

ساداتیان ادامه داد: این سوال بزرگ وجود دارد آیا این تایید و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مسائل مربوط به آن آنچنان که مورد نظر جانسون است تحقق پیدا خواهد کرد یا نه؟

کاردار سابق ایران در انگلیس مسئله وحدت ملی در بریتانیا را اصل مهمی دانست و خاطر نشان کرد: جانسون پس از رای آوردن حزب متبوعش در انتخابات پارلمان اعلام کرد که به سمت اتحاد ملی پیش خواهد رفت، اما این در حالی است که اسکاتلند و ایرلند شمالی عنوان کردند که برخلاف نظر جانسون قصد ماندن در اتحادیه اروپا را دارند و باید منتظر ماند و دید جانسون با این نوع گرایشات چه خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه این اتفاق انسجام ملی در انگلیس را تحت الشعاع قرارخواهد داد، تصریح کرد: مسئله بعدی توافق با اتحادیه اروپاست به عنوان مثال جابه جایی‌هایی بین اتحادیه اروپا و لندن صورت گرفته و از قسمت‌های مختلف اروپا در بریتانیا افرادی برای کار یا سایر موارد مستقر شده اند و یا از بریتانیا در بخش‌های مختلف اروپا عده‌ای سکنی گزیده‌اند که باید دید تکلیف آن‌ها پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چه خواهد شد.

ساداتیان در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تعرفه‌های تجاری که تا الان وجود داشته، دستخوش تغییر خواهد شد و اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود قطعا براساس این ساز و کاری که بین اروپا و انگلیس وجود داشته هر دو متضرر خواهند شد./1360/

منبع:خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات