۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۰۹۷۴
همرزم امام موسی صدر در لبنان:

امام موسی صدر حوزه را به دانشگاه پیوند داد

امام موسی صدر حوزه را به دانشگاه پیوند داد
مشاور ارشد در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه در تهران گفت: امام موسی صدر از شخصیت‌هایی است که مانند شهید مطهری حوزه را به دانشگاه پیوند داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدعلی مهتدی، مشاور ارشد در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه در تهران و رایزن سیاسی سابق در وزارت امور خارجه امشب در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه بیرجند اظهار داشت: امام موسی صدر شخصیت بسیار بزرگی بوده و خانواده امام موسی صدر نیز دارای علم، تقوا، فقه و شریعت بودند.

وی گفت: پیامبراکرم(ص) در رفتار و اندیشه اسوه بودند و افزون بر این اسوه‌ها نیز خدا انسان‌هایی آفریده که حجت و اسوه هستند و متاسفانه کم در خصوص شخصیت امام موسی صدر صحبت شده است.

همرزم امام موسی صدر و شهید چمران در لبنان با بیان اینکه امام موسی صدر به عنوان یک شخصیت علمی، رهبر و مبارز یک اسوه و حجت هستند، افزود: برخی از انسان‌ها مانند شهید چمران و امام موسی صدر خود را وقف خدا و خلق خدا کردند.

مهتدی تصریح کرد: امام موسی صدر از شخصیت‌هایی است که مانند شهید مطهری حوزه را به دانشگاه پیوند داده و متاسفانه نیز دشمنان برای خراب کردن شخصیت امام موسی صدر اقداماتی را انجام دادند.

وی ادامه داد: کسانی در لبنان و در داخل ایران تلاش کردند حقایق جنوب لبنان را از ملت انقلابی ایران مخفی بماند و رژیم صهیونیستی با توطئه‌های زیاد به دنبال اشغال جنوب لبنان بودند تا شکل منطقه را تغییر دهد.

مشاور ارشد در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه در تهران خاطرنشان کرد: امروز ما قدرتی در لبنان داریم که اگر تمام قدرت‌های دنیا نیز جمع شوند نمی‌توانند این قدرت را از بین ببرند.

مهتدی با بیان اینکه امام موسی صدر با اندیشه‌های ولایت فقیه و امام راحل مشکل نداشت و حتی نامه‌هایی به امام راحل می‌نوشت، اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند امام موسی صدر در انقلاب اسلامی نقشی نداشته و با شاه ارتباط داشته یک دروغ بوده است.

وی با بیان اینکه امام موسی صدر یک شخصیت مهم منطقه‌ای و بین المللی محسوب می‌شود، افزود: امام موسی صدر همواره اعتقاد به وحدت تمام ادیان داشته است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات