۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۳۰۹۹۲

برترین‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل شدند

برترین‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل شدند
برترین‌های پژوهشی در حاشیه پنجمین نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» بر آسیب شناسی در عرصه علمی کشور تأکید کرد و موضوعات مختلفی را در عرصه پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی تعالی جامعه ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: اگر بخواهیم علم، علم نافع بوده و در عرصه زندگی تأثیر گذار باشد، باید انتخاب موضوعات با نگاه به سطح جامعه و جامعه نیز مطالبه‌گر باشد.

ابراهیم علیپور «رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» نیز با اشاره به اینکه پژوهشکده اولویت فعالیت‌های خود را مشخص کرده است، تصریح کرد: آسیب شناسی و پرداختن به مسائل روز و جدید که سابقه چندانی در پژوهش‌‌های انجام شده ندارند، از جمله این اولویت‌ها است.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی‌مقدم «رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن این پژوهشگاه» با بیان اینکه این پژوهشکده در صحنه پژوهش‌های قرآنی در مجامع علمی به خوبی درخشیده است، افزود: در حوزه علوم معارف قرآنی حرکت مطلوبی داشته‌ایم و تاکنون ۱۳۶ اثر تولید کرده و ۳۷ اثر نیز در دست نشر داریم که امیدواریم به زودی بتواند به دست مخاطبان خود برسد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ اثر نیز در دست تحقیق داریم، اظهار داشت: خوشبختانه مدت کوتاهی است که حرکتی آرام در جهت کارهای خاص علمی و پژوهشی در پیش گرفته‌ایم که نظام سازی، قرآن و اسلام نیز در این مسیر قرار دارند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین صرامی «رئیس پژوهشکده فقه و حقوق این پژوهشگاه» خاطرنشان کرد: پژوهشکده فقه و حقوق مطابق دیدار مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری رسالت بررسی مسائل فقهی روز را بر عهده گرفت که با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی توانسته است چندین هم‌اندیشی با موضوعات روز جامعه را داشته باشد.

در پایان این مراسم، از برترین های پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل شد؛ با توجه به این که هیچ پژوهشکده و مرکز پژوهشی نتوانست رتبه برتر را کسب کند و پژوهشکده های فلسفه و کلام اسلامی، فرهنگ و معارف قرآن، فقه و حقوق، و علوم و اندیشه سیاسی به ترتیب رتبه اول و تا چهارم شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند.

در بخش گروه های علمی، گروه فلسفه سیاسی رتبه برتر را کسب کرد و گروه های فلسفه، مطالعات تمدنی، و مسائل فقهی و حقوقی به ترتیب رتبه اول تا سوم شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

در میان اعضای هیأت علمی، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد رتبه اول را کسب کرد و حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر صادقی فدکی، رتبه دوم الف و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا آل بویه نیز رتبه دو ب را به خود اختصاص دادند و حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده، رتبه سوم الف و حجت الاسلام والمسلمین حسین حسن زاده رتبه سوم ب را کسب کردند.

در بخش محققین رسمی نیز، ذوالفقار ناصری رتبه اول را از آن خود کرد و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عبدی چاری، رتبه دوم الف و حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی یوسف زاده نیز رتبه دوم ب را کسب کردند و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دانشمند رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش مجلات، فصلنامه «علوم سیاسی» رتبه اول را کسب کرد و فصلنامه «تاریخ اسلام» و «نقد و نظر» و «اسلام و مطالعات اجتماعی» رتبه اول تا سوم شایسته تقدیر را کسب کردند./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات