۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۳۰۹۹۳
معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش فرصتی برای بیان نظریه‌های پژوهشگران است

نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش فرصتی برای بیان نظریه‌های پژوهشگران است
معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش فرصتی است که افراد فعال در حوزه پژوهش در قالب کرسی‌ها، دیدگاه و نظریه‌های خود را بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌ الاسلام محمدهادی یعقوب‌نژاد در مراسم تجلیل از برترین های ستاد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در حاشیه پنجمین نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی یک شجره طیبه‌ای است که هر روز پربارتر جلوه می‌کند، اظهار داشت: با رنج و زحمت و تلاش مضاعف توانسته‌ایم تاکنون از تمام مشکلاتی موجود عبور کنیم.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه فرصتی است که برای همه ایجاد شده است، عنوان کرد: این نمایشگاه نیز فرصتی است که افراد فعال در حوزه پژوهش در قالب کرسی‌ها دیدگاه و نظریه‌های خود را بیان کنند.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه برترین های این پژوهشگاه در چند محور معرفی می‌شود، تصریح کرد: امسال پژوهشکده و مرکز پژوهشی برتر نداریم چراکه ۱۵ شاخصه از جمله مقالات، کتاب، طرح‌ها، همایش‌ها، کرسی‌های بین المللی، تفاهم نامه‌ها و... را مدنظر قرار داده‌ایم و متأسفانه پژوهشکده ای نتوانست امتیاز لازم را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش گروه‌های پژوهشی از میان ۳۳ گروه، یک گروه برتر به دلیل نظریه ارائه شده داریم، افزود: طبق آئین نامه، هر گروهی که نظریه آن‌ها تأیید و نمره لازم را گرفته باشد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام یعقوب‌نژاد با بیان اینکه در انتخاب پژوهشگر برتر هیچ محدودیتی نداریم، اظهار داشت: امتیازات کسب شده در این حوزه در دو بخش علمی و تعاملی در نظر گرفته می‌شود که پنج پژوهشگر توانستند حد نصاب نمره برای کسب رتبه را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از میان مجلات دفتر تبلیغات اسلامی نیز یک مجله نیز رتبه برتر را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: سه مجله دیگر نیز در این حوزه شایسته تقدیر شدند.

مهدی فلاحی
ارسال نظرات