۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۳۱۰۰۲

هشدار روحانی اهل‌سنت نسبت به خطر فتنه مذهبی در لبنان

هشدار روحانی اهل‌سنت نسبت به خطر فتنه مذهبی در لبنان
یک روحانی اهل سنت لبنانی، با محکوم کردن اهانت به اهل بیت حضرت رسول اکرم(ص) نسبت به خطر فتنه مذهبی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی پخش یک ویدیوی موهن به اعتقادات دینی و تحریک‌کننده اختلافات فرقه‌ای در شبکه‌های اجتماعی لبنان، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران شهر «صیدا» در جنوب لبنان، اهانت این فرد به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم و تأکید کرد که جایگاه اهل بیت پیامبر(ص) نزد اهل سنت، بر همگان آشکار است.
 
وی همچنین در بیانیه‌ای اقدام شب گذشته معترضان در آتش زدن اموال عمومی و اقدامات تخریبگرانه در بسیاری از نقاط لبنان به‌‌ ویژه شهر صیدا را محکوم و از موضع دارالفتوای لبنان و بزرگان شیعه در دعوت از معترضان برای خالی کردن خیابان‌ها تقدیر کرد.
 
العیلانی با تأکید بر اینکه نابودی فتنه وظیفه همه شیعیان و اهل‌سنت است، گفت: شخصی که به اهل بیت رسول خدا(ص) اهانت کرد، اگر فضا را مناسب نمی‌دید، هرگز جرأت پخش این ویدئوی فتنه‌آمیز را پیدا نمی‌کرد.
 
این روحانی اهل‌سنت لبنانی در پایان گفت: اهانتی که  شاهد بودیم، نشان می‌دهد که لبنان در خطر است و فتنه مذهبی بر این کشور سایه افکنده است. اما اهل سنت و شیعیان غیور این کشور که خواهان وحدت و آرامش لبنان هستند باید با این فتنه مبارزه کنند.

شیخ حسن مرعب، بازرس عمومی دارالافتاء لبنان، ضمن محکوم کردن اهانت یکی از اهل سنت لبنان به اهل بیت(ع) گفت ما از چنین کاری برائت می‌جوییم و اجازه نمی‌دهیم فتنه‌ای میان شیعه و سنی ایجاد شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات