۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۳۱۰۰۶

ائتلاف البناء نامزد جدید برای نخست‌وزیری عراق معرفی کرد

ائتلاف البناء نامزد جدید برای نخست‌وزیری عراق معرفی کرد
گروه‌های سیاسی عراق یک روز مانده به پایان مهلت قانونی انتخاب نامزد نخست‌وزیری دولت آتی این کشور تلاش‌ها و مذاکرات خود را فشرده کرده‌اند تا نامزد نخست‌وزیری تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های سیاسی عراق برای دستیابی به توافق بر سر شخصیت متصدی نخست وزیری دولت آتی این کشور تا قبل از فردا پنجشنبه که مهلت قانونی معرفی نخست وزیر به پارلمان تمام می‌شود، به گفت‌وگوها و نشست های خود ادامه می‌دهند.

همزمان با فروکش کردن تظاهرات‌ها در بسیاری از شهرهای عراقی، برخی شهرها به ویژه کربلا، بصره و ذی قار شاهد داغ شدن مجدد تنور اعتراضات است که به اغتشاش هم کشیده شد.

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به همراه ایرج مسجدی سفیر ایران هم تاکید دارند که از هر شخصیتی که به دنبال اجرای رویکرد آمریکا در قبال ایران در عراق نـباشد، حمایت خواهند کرد.

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع سیاسی خبر دادند: «ائتلاف البناء که شامل ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری المالکی» و گروه‌های الحشد الشعبی و دیگر گروه‌هاست، «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی دولت پیش‌برد امور را برای نخست وزیری پیشنهاد دادند و گفتند که البناء نام السهیل را در پیامی مکتوب و رسمی تحویل «برهم صالح» رئیس جمهور عراق داده است»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات