۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۳۱۰۹۶
آیت الله محمدی عراقی:

طلاب نسبت به وضعیت فرهنگی قم مسؤولیت دارند

طلاب نسبت به وضعیت فرهنگی قم مسؤولیت دارند
مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با بیان این که طلاب نسبت به وضعیت فرهنگی قم مسؤولیت دارند، گفت: فعالیت‌های قضایی و انتظامی ۵ درصد مشکل را حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود محمدی عراقی امروز در بازدید از مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قم با بیان این که در نظام های غربی با وجود این که بیش از نیم قرن از جنگشان می گذرد احتراماتی برای نیروهای حاضر خود در جنگ قائل هستند، اظهار کرد: البته احترامی که برای ایثارگران در دین اسلام وجود دارد در هیچ مکتبی یافت نمی شود.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شرایط کشور در حال پیشرفت است و باید گفت گام دوم جلوتر از گام اول است اما سختی های آن نیز بیشتر خواهد بود زیرا هر مقدار که کشور به سمت جلو حرکت می کند مسؤولیت های آن نیز سنگین تر می شود.

وی افزود: به عبارت دیگر در برخی زمان ها نهایت احساس مسؤولیت ما آموختن دین خدا به مردم شهر خودمان بود و هنگام انقلاب به کمک کردن به مناطق محروم فکر می کردیم اما امروزه مسؤولیت یک طلبه و یک عنصر پیشتاز وسعت فراوانی دارد؛ امروزه کار بسیار سنگین تر و بزرگ تر شده و از فلسطین گرفته تا لبنان، عراق، سوریه، یمن حتی آفریقا و نیجریه به برکت انقلاب زیر پرچم دین و حرکت مقاومت قرار گرفته اند.

آیت الله محمدی عراقی با طرح سؤالی مبنی بر این که سربازان جبهه مقاومت چه کسانی هستند، اظهار کرد: قطعا در خط مقدم جبهه عظیمی که به وسعت جهان تشکیل شده جانبازان هستند چنانچه امروزه شیخ زکزاکی یک جانباز است و بنده اگر بخواهم خود را آزمایش کنم با خود فکر می کنم آیا مسؤولیت خود را نسبت به شیخ مظلوم، مجروح و محبوسی که پنج فرزندش شهیده شده اند و خانواده اش آواره هستند انجام داده ام یا خیر؟.

وی ادامه داد: امروز دنیا دنیای ارتباطات است و مهم ترین عامل فشار در دنیا فشار افکار عمومی است؛ امروزه چه مقدار توانسته ایم فریاد مظلومیت این جانباز را به دنیا برسانیم؛ شما عزیزان جانباز طلبه تکلیفتان را ادا کرده اید اما هنوز این مسؤولیت ادامه دارد و تکلیفتان نیز افزایش پیدا کرده است.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم تبیین کرد: چنانچه مردم دوران پیش از انقلاب وظیفه ای داشتند و باید تبعید می شدند یا به زندان می افتادند و چنین نیز کردند و پس از انقلاب نیز در جبهه و جنگ مقدم شرکت کردند، امروزه نیز باید بررسی کرد وظیفه چیست؟ باید دقیق ترین و عمیق ترین تحلیل ها را داشته باشید و آنها را در اختیار دیگران بگذارید.

وی با بیان این که امروزه در جنگ بزرگ روانی هستیم، تصریح کرد: امروزه مردم تحت فشار هستند که شما عزیزان نیز که خود از مردم هستید مشکلات مردم را لمس می کنید و شرایط کشور را نیز می دانید؛ خطی را رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند، خط مقاومت است که جز آن راهی نیست و تجربه های مکرر این مورد را ثابت کرده است.

آیت الله محمدی عراقی اضافه کرد: مردم برای شما طلاب احترام قائل هستند و می توانید روشنگری را به جامعه منتقل سازید بنابراین اگر یک فکر قوی و روشنگر دشته باشید می توانید اثر فراوانی در جامعه ایجاد کنید؛ به عنوان مثال ترکیه که البته از نظر ارزش های انقلابی جاذبه ای ندارد، حاضر نیست تسلیم بدون قید و شرط آمریکایی ها باشد هنگامی که آمریکایی ها آن را به تحریم تهدید می کنند، اردوغان می گوید اگر آمریکا ما را تحریم کند پایگاه نظامی آمریکا در ترکیه را پس خواهیم گرفت که امروز کاخ سفید اعلام کرد مصوبه کنگره مربوط به تحریم ترکیه را وتو می کند که این ثمره مقاومت است.

وی ادامه داد: چه کسی شک دارد راه عزت در شرایط فعلی مقاومت است نه سازش؟ چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان کردند رفت و آمدهای بین المللی به جای خودش ایرادی ندارد اما هرگونه دلبستن به دشمن در این شرایط خیانت است؛ با چه زبانی شکر این نعمت رهبری، آگاهی، استقامت و پایداری را به جا می آورید؟.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نسبت به شهر قم بیان کرد: ایشان در دیدار با مردم قم در 19 دی سال گذشته بیان کردند من نگران وضع فرهنگی قم هستم و در جلسات دیگر اعم از دیدار با مسؤولان حوزه علمیه و علما با عبارات مختلف این دغدغه را اظهار کردند.

وی اضافه کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب برای ما چه تکلیفی ایجاد می کند؟ رهبری که باید برای مقابله با آمریکا، جنگیدن با صهیونیسم، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق تفکر داشته باشند، فکرشان مشغول به قم می شود بنابراین چه تکلیفی متوجه ما می شود؟ امروزه نزدیک به یک سال از فرمایش رهبر معظم انقلاب می گذرد که هم باید از خودمان بپرسیم و هم از دیگران مطالبه گری کنیم برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب چه کرده ایم؟.

وی افزود: چه اتفاقی در قم در حال رخ دادن است که ایشان را نگران کرده است با توصیفاتی که در زمینه قم به عنوان خاستگاه انقلاب دارند؟؛ مردم قم در انقلاب تأثیر فراوانی داشته اند که به همین میزان مسؤولیت آنها سنگین تر است و به همین میزان حساسیت و تمرکز دشمن بر روی شهر قم بیشتر است بنابراین باید تلاش کرد که همه افراد احساس مسؤولیت کنند و در خط مقدم نیز افرادی همانند شما عزیزان قرار دارند.

آیت الله محمدی عراقی ادامه داد: متأسفانه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) شهر مدینه به شهر تربیت آوازه خوان ها و رقاصه ها شهرت پیدا کرد به گونه ای که دربار بنی عباس برای مجالس عیش و نوش خودشان از مدینه رقاصه می آوردند؛ باید بررسی شود به چه دلیل این گونه شده است؟ چنانچه رهبر معظم انقلاب بیان می کنند دست هایی در کار است که قم و جوانان قم را فاسد کند زیرا اگر مدینه و جوانان فاسد نشوند حکومت یزید را تحمل نخواهند کرد وبرای حکومت یزید باید شهر پیامبر فاسد شود.

وی افزود: چنانچه خود غربی ها در کتاب هایشان نوشته اند بیش از ششصد سال مسلمانان بر اروپا حکومت می کردند اما غربی ها با استفاده از زن و شراب این حکومت را ساقط کردند؛ بنابراین دشمن چنین تجربه ای دارد و می خواهد این طرح را در زمینه قم پیاده سازند.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: چه کسی باید با دسیسه دشمن مقابله کند؟ شاید برخی بگویند نیروی انتظامی و قوه قضاییه اما من می گویم 5 درصد به دست آنها است و 95 درصد باقی به دست طلاب و روحانیان است که البته رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه علمیه نیز اظهار نگرانی کرده اند و جریان های نه تنها غیر انقلابی بلکه جریان های انحرافی اعم از سیاسی و عقیدتی در حوزه علمیه در حال ایجاد است و باید هوشیار باشیم./1324/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات