۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۳۱۱۱۸
حجت الاسلام رستگار:

حوزه و دانشگاه نیروی معتقد به اصول و ارزش‌های اسلامی تربیت کند

حوزه و دانشگاه نیروی معتقد به اصول و ارزش‌های اسلامی تربیت کند
حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه هراس بسیاری دارد، گفت: حوزه و دانشگاه باید نیروی معتقد به اصول و ارزش‌های اسلامی تربیت کند.
حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر اندیشه و تفکر است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با حضور دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و رهبری علما شکل گرفت، حوزه علمیه و دانشگاه، سکانداران چنین انقلابی هستند و وحدت این دو نهاد سبب شده تا خدمات ارزنده شان به انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دانشگاه مروج علوم جدید و حوزه علمیه مروج علوم قدیم یا به عبارتی دیگر کتب دینی است، تصریح کرد: شهید مفتح رشد یافته حوزه علمیه و مدرس دانشگاه بود؛ از این رو در پی نزدیکی و وحدت این دو مجموعه برآمد، تحقق این مسأله چنان ارزشمند بود که دشمن تاب نیاورده و آن بزرگوار را به شهادت رساند.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه هراس بسیاری دارد، افزود: از آنجا که درخت تنومند انقلاب اسلامی با آبیاری خون شهدا رشد کرده است؛ پس با شهادت دکتر مفتح، وحدت و همدلی بیشتر دانشگاهیان با حوزه علمیه از سوی انقلابیون مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه آن است که براساس مؤلفه‌های وحدت و امور مشترک بتوانیم هم افزایی داشته و با به هم پیوند دادن این دو قدرت علمی بتوانیم گام‌های بزرگ علمی همچون گام‌های پیشین برداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی که محصول وحدت و حمایت حوزه و دانشگاه از یکدیگر است، ادامه داد: آشنایی حوزویان با علوم روز و آشنایی دانشگاهیان با دین و مسائل قرآنی عاملی در دست یافتن به پیشرفت‌های علمی است و چنین وحدتی در برهه کنونی از ضروریات انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام رستگار تأکید کرد: در زمینه صدور و گسترش انقلاب اسلامی نیازمند کادر‌هایی هستیم که بتوانند تمدن و جامعه اسلامی را شکل دهند به گونه‌ای که اگر اختراعی و اکتشافی بخواهد در جهان شکل بگیرد دانشمندان بنا به فرموده رهبرانقلاب باید زبان فارسی را فرا بگیرند که این امر با وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود.

وی بیان داشت: حوزه علمیه متولی امور دینی و اعتقادی مردم و دانشگاه متولی تربیت مسؤولان و کادر آینده انقلاب اسلامی است که در شکل گیری تمدن و جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و با بودن در کنار هم، آینده انقلاب اسلامی را تضمین می‌کنند و مردم ولایتمدار همیشه در صحنه‌های مختلف حضور خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه حوزه علمیه عقبه دینی و اجتماعی دارد، اظهار داشت: حوزه‌ها به ارتقای بصیرتی، ولایتمداری، دینی و معنوی مردم می‌پردازند و در صحنه‌های مختلف از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند ضمن اینکه دانشگاه‌ها افزون بر فعالیت‌های یاد شده، کادرسازی را در جامعه اسلامی انجام بدهند.

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه داشتن مدیران انقلابی یکی از ضروریات انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی است، تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان در کنار هم و با بصیرت، آگاهی و شناخت، وظایفشان را انجام بدهند تا با همدلی آینده انقلاب اسلامی را تضمین بکنیم.

وی با بیان اینکه جهان امروز به این باور رسیده که دین قادر به اداره جامعه است، خاطرنشان کرد: هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شکل گرفته و توانستیم تفکر انقلاب اسلامی را به دیگر مناطق منتقل کنیم، هم اکنون گفتمان انقلاب اسلامی «معنویت گرایی» به عنوان محور اندیشه نخبگان جهان مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نیروی معتقد، مؤمن و متدین به اصول و ارزش‌های اسلامی تربیت کننند، تصریح کرد: بسیاری از آقایانی که متصدی امور هستند، باور نمی‌کنند که دین بتواند جامعه را اداره بکند؛ رهبری در دیدارهایشان علت بیان چنین سخنانی را عدم باور به دین بیان می‌کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات