۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۳۱۱۲۵
آیت الله نوری همدانی:

کنگره ای برای تبیین آثار و شخصیت علامه سید جعفر مرتضی برگزار شود

کنگره ای برای تبیین آثار و شخصیت علامه سید جعفر مرتضی برگزار شود
حضرت آیت الله نوری همدانی مرحوم علامه سید جعفر مرتضی را از نوابغ روزگار دانست و پیشنهاد کرد که برای تبیین آثار و شخصیت آن مرحوم کنگره ای در قم و لبنان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار بیت مرحوم علامه سید جعفر مرتضی با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) درباره جایگاه عالمان دینی گفت: مرحوم سید جعفر مرتضی از نوابغ روزگار و افتخار شیعیان بود.

وی افزود: ایشان با آثار مهم خود خدمات بسیاری به شیعه ارائه کردند و باید آثار ایشان محفوظ بماند و در تمام دنیا گسترش پیدا کند، شخصیت علمی آن مرحوم باید برای جهانیان تبیین شود چرا که آثار ایشان در سطح بالایی قرار دارد و توانسته حقانیت اهل بیت(ع) را ابلاغ کند.

این مرجع تقلید با اشاره به پاسخگویی علامه سید جعفر مرتضی به شبهات درباره جایگاه و عظمت اهل بیت(ع) اظهار داشت: وظیفه امروز بیت آن مرحوم این است که آثار ایشان را جهانی کنند تا مردم بدانند چنین عالم بزرگی برای اسلام و تشیع خدمت کرده است.

وی با اشاره به جایگاه خاص لبنان ادامه داد: لبنان جایگاهی خاصی دارد و علمای بزرگی از این دیار برخاستند و خدمات بی نظیری را به دین ارائه کردند، امروز دشمن به کشورهای مقاومت به ویژه ایران، لبنان، سوریه و عراق حساسیت دارد و سعی می کند که قدرت های اسلامی را تضعیف کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن برای ضربه زدن به محور مقاومت کمر همت بسته و سرمایه گذاری کرده است، ابراز داشت: دشمن لحظه به لحظه کینه های خود به اسلام و تشیع را بیشتر ظاهر می کند و ما نیز باید برنامه دقیقی برای حفظ ارزش های اسلامی و دینی داشته باشیم؛ دشمن امروز سعی می کند که کشورهایی مانند لبنان را تحت سیطره خود داشته باشد اما مقاومت اجازه نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت باید روز به روز تقویت شده و اجازه ندهد که توطئه های مستکبران در منطقه اجرایی شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: لازم است که همایش و کنگره ای برای تبیین آثار و شخصیت علامه سید جعفر مرتضی در قم و لبنان برگزار شود.

محمد قمین
ارسال نظرات