۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۳۱۲۱۰
امیر حاتمی:

توانمندی‌های دفاعی ایران دشمنان را شگفت زده خواهد کرد

توانمندی‌های دفاعی ایران دشمنان را شگفت زده خواهد کرد
وزیر دفاع با بیان اینکه قدرت موشکی کشور خار چشم دشمنان شده است، گفت: توانمندی‌های دفاعی ایران دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ امیر حاتمی با حضور در دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر با اظهار اینکه در کشوری دارای موقعیت راهبردی و گذرگاهی به سر می بریم گفت: واقع شدن در کنار تنگه مهم هرمز، سواحل خلیج فارس، دریای عمان، جزایر مهم خلیج فارس موقعیتی را ایجاد می‌کند که فی نفسه فرصت یا تهدید نیست اما موقعیت چالشی است و می‌تواند تهدید یا فرصت باشد.

وی افزود: اینکه موقعیت جغرافیایی کشور تهدید یا فرصت باشد به ما بستگی دارد و اتفاقاتی در دهه‌ها و قرن اخیر رخ داده که موقعیت را حساس کرده است و توجه قدرت‌های جهانی را بیشتر به این موقعیت جلب کرده است.

وی ادامه داد: اکتشاف انرژی و نیازی که جهان به انرژی دارد به حساسیت موقعیت اضافه کرده است و در کنار آن وقوع انقلاب اسلامی، حساسیت مضاعفی را نیز ایجاد کرده است.

امیر حاتمی ادامه داد: راه حل مسئله و تبدیل به این فرصت تنها یک راه دارد و آن این است که دارای قدرت باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم براین چالش فائق آییم و اگر می‌خواهیم مستقل باشیم و از فرصت‌های خدادادی موقعیت استفاده کنیم باید دارای قدرت باشیم.

وی رسیدن به قدرت راهبردی را به عنوان یک هدف برشمرد و گفت: قدرت موشکی، هوایی و دریایی از مؤلفه‌های مهم به شمار می‌رود.

امیر حاتمی گفت: در دوران دفاع مقدس بیشتر به این مسئله واقف شدیم که قدرت باید درونی باشد و با وابستگی نمی‌توان به پاسخ نیازها دست یافت زیرا امروز سیاست حداکثری دشمن بر این است که هرچیزی که دست ما نباشد را قطع کند.

وزیر دفاع یادآور شد: استحکام ساخت درونی نظام جمهوری اسلامی متکی به توان درونی سیاست اصلی کشور است و در قدرت موشکی خار چشم دشمنان هستیم و دشمنان تأثیرگذاری این قدرت را پذیرفته است و می‌گویند ما می‌خواهیم با شما حرف زنیم و دشمنان بداند اگر اشتباه کند پاسخی غیرقابل تصور دریافت می‌کند.

توانمندی‌های دفاعی ایران دشمنان را شگفت زده خواهد کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اظهار اینکه در حوزه هوایی نیز به توفیقات زیادی رسیده‌ایم گفت: امسال یک هواپیمای تمام طراحی ایرانی به نام یاسین را رونمایی کردیم و برنامه‌های دیگری به دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه دریایی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و دریا در تبدیل چالش به فرصت بسیار حائز اهمیت است و برنامه مفصلی برای حوزه دریایی داریم و در حوزه زیردریایی کارهای خوبی صورت می‌گیرد.

امیر حاتمی با اشاره به الحاق ناو فاتح و شناورهای مختلف با تجهیزات کامل ایرانی به حوزه دریایی تصریح کرد: در مسیری قرار داریم که تمامی تجهیزات نیروهای دریایی و نظامی ایران را در داخل تأمین و تولید می‌کنیم و برنامه‌های مفصلی برای تولید شناورها و زیردریایی سنگین‌تر داریم.

استحکام ساخت درونی راهبرد اصلی است

وزیر دفاع ادامه داد: وقتی بخواهیم با دیگران حرف بزنیم اگر تجهیزات مناسب و قوی داشته باشیم بهتر می‌توانیم حرف بزنیم و استحکام ساخت درونی راهبرد اصلی به شمار می‌رود.

امیر حاتمی نیروی انسانی و منابع انسانی را در حوزه نیروی دریایی مهم دانست و گفت: با هوشمندی و درایت حضرت امام راحل و فرماندهی مقام معظم رهبری، به خوبی و به درستی، دانشگاه دریایی و نیروهای مسلح پایه گذاری شد و امروز تمامی فرماندهان ارتش دانش آموخته دانشگاه‌های نیروهای مسلح هستند.

ایران روز به روز آسیب ناپذیر می‌شود

وی درباره افق روشن آینده نیز گفت: اگر راهی را انتخاب کردیم به درستی پیش رویم، راهمان کاملاً روشن است و بخش‌های اطلاعاتی آمریکایی‌ها به سران آن کشور می‌گویند که روز به روز ایران آسیب ناپذیرتر می‌شود و امروز ایران اسلامی از نظر نظامی در نقطه اطمینان بخشی قرار دارد.

وزیر دفاع با عنوان اینکه آسیب پذیرهای مالی و اقتصادی کشور نیز بسیار سریع رفع می‌شود گفت: مطمئن هستم که ظرف دو تا سه سال آینده هیچ نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت و مسائل مربوط به مباحث مالی نیز بسیار زود در دنیا و کشور حل خواهد شدو چند سال آینده کشوری مستحکم‌تر و آسیب ناپذیرتر خواهیم داشت.

گفتنی است در این مراسم وزیر دفاع ضمن ادای احترام به مقام شهدای گمنام با حضور در جمع دانشجویان از کلاس ها وبخش های مختلف کارگاه های آموزشی دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر بازدید کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات