۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۲۱۱
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت گفتمان سازی بیانیه گام دوم از سوی حوزه و دانشگاه

ضرورت گفتمان سازی بیانیه گام دوم از سوی حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام اسماعیل زاده گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با برگزاری نشست‌های علمی، در جهت گفتمان سازی مطالبات مقام معظم رهبری گام‌های عملی بردارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی علمی در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با گرامیداشت ایام وحدت حوزه و دانشگاه، تعامل نزدیک میان دو مرکز مهم علمی کشور را سرآغاز تحولات مهمی در بخش‌های علمی و دینی کشور دانست.
 
وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از بروز بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن علیه جامعه اسلامی جلوگیری خواهد کرد، افزود: وحدت میان دو رکن علمی کشور، راهبردی مهم است که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری مورد توجه واقع شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه را هدف اصلی دشمنان این انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نظام سلطه با ایجاد فضای اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان؛ بستر‌های لازم را برای نفوذ و توطئه علیه انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه فکری و علمی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز و با همراهی مردم به پیروزی رسید، بیان داشت: این تعامل و ارتباط تاریخی باید امروز بیش از هر زمان دیگری تقویت شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تنها شعار دادن کافی نیست، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه ریزی، هدفگذاری و تعامل مستمر است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که امام خمینی (ره) با نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه بستر‌های لازم را برای تحقق این امر فراهم کردند، گفت: امروز زمینه کاملاً برای یک تعامل دوسویه و مستمر در هر دو مرکز علمی فراهم است و باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و در جهت تحقق عملی آن گام برداریم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وجود اختلاف نظر‌های علمی در میان اساتید حوزه و دانشگاه امری طبیعی است، بیان داشت: اما این اختلاف نظر‌ها نباید به گونه‌ای بیان شود که موجب سوء استفاده دشمنان شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی استفاده می‌کند، گفت: وحدت عملی حوزه و دانشگاه هر گونه روزنه‌ای برای نفوذ و توطئه دشمن را خواهد بست.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که حوزه و دانشگاه نقش محوری و تعیین کننده‌ای در تحقق این بیانیه مهم بر عهده دارند، بیان داشت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید با برگزاری نشست‌های علمی، در جهت گفتمان سازی مطالبات مقام معظم رهبری گام‌های عملی بردارند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات