۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۲۱۵
معاون ارتباطات و بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

بیانیه گام دوم انقلاب تجربه نوینی در متن نویسی است

بیانیه گام دوم انقلاب تجربه نوینی در متن نویسی است
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: از ویژگی‌های ممتاز بیانیه گام دوم آن است که رهبری با سال‌ها تجربه و نگاه به آینده، تمام کلمات آن را شخصاً به رشته تحریر درآورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه ظهر امروز در مجتمع امین قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم با بیان این که نهاد بالنده جامعةالمصطفی، امروز در مقایسه با نهادهای مشابه، مسیر رو به پیشرفتی را می‌پیماید، گفت: یکی از دلائل این مسأله همین نمایشگاه بزرگ ویژه نمایش دستاورهای المصطفی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به علوم دارای منفعت و ذکر برخی از روایات در این باب خاطرنشان ساخت: اگر معارف اسلام را شامل همه ابعاد زندگی بشر بدانیم، این علوم حوزه‌های بی‌شماری را شامل خواهد شد که باید مورد اهتمام ما قرار بگیرند.

معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به لزوم توجه بیشتر جامعه نخبگان به سخنان رهبر انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، که تجربه جدیدی در متن‌نویسی برشمرده می‌شود و از ویژگی‌های ممتاز آن این است که ایشان با سال‌ها تجربه و نگاه به آینده، تمام کلمات آن را شخصاً به رشته تحریر درآورده‌اند، مسئله تحقق تمدن نوین اسلامی در سطحی فراتر از دیگر امور مدنظر قرار گرفته است.

وی تمدن اسلامی را دارای سه لایه سطحی، میانی و عمیق دانست و گفت: در لایه عمیق، مفاهیم هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی بر پایه عقل، که مفتاح، مدرک و معیار برای فهم علوم دینی به شمار می‌رود، مورد توجه است و این نگاه تمدنی به پژوهش است که انقلاب اسلامی را به گامی بلند برای تحقق تمدن نوین اسلامی می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر این که محتوای پژوهش برای شناسایی خلأها باید مورد بررسی قرار گیرد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) حکومت را فلسفه فقه می‌دانستند و این، یکی از تمایزات ایشان بود.

وی اضافه کرد: هدف ما از پژوهش همواره باید مورد توجه باشد، مسائلی مانند کرامت اسلامی، عدالت، نیاز به معنویت و اخلاق، فلسفه تطبیقی، تدوین متون آموزشی، به ویژه در رشته‌های اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی و ایران‌شناسی و نگاه به مسائل مورد نیاز جامعه امروز، از اولویت‌های ما در پژوهش محسوب می شود.

معاون بین الملل دفتر رهبر انقلاب با تأکید بر لزوم اتخاذ نگاه بین‌المللی در ساختار و نظام پژوهش جامعةالمصطفی، یادآور شد: این نگاه بین‌المللی به پژوهش، که هویت المصطفی است، باید با استانداردهای مطابق با جامعه بین‌الملل صورت گیرد و در متن نظام آموزشی و تربیتی نیز جریان پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اخلاق پژوهشی در میان پژوهشگران و مراکز پژوهشی یادآور شد: ما امروز نیازمند پژوهش جهادی هستیم؛ در پژوهش جهادی معیارهای مختلفی وجود دارد که برای شناخت آنها باید به سنت علمای پیشین مراجعه کنیم./ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات