۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۳۱۲۷۴
از تزلزل تا تهاجم فرهنگی (25)

حجاب دماسنج عفاف در جامعه

حجاب دماسنج عفاف در جامعه
حجت الاسلام بیاتی گفت: حجاب دماسنج عفاف است و به صورت طبیعی پوشش این خانم یا آقا خبر از میزان تقید او می‌دهد، در سیاست‌های کلی صداوسیما و ترویج مسئله حجاب اختلال دارد.

حجت الاسلام مهدی بیاتی رئیس موسسه عفاف و حجاب طهورا در گفت‌‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و درهم تنیدگی عفاف با حجاب گفت: حجاب دماسنج عفاف است و به صورت طبیعی پوشش این خانم یا آقا خبر از میزان تقید او می‌دهد و ناخودآگاه این کار را هم انجام می‌دهد و قرار نیست که کسی تصمیم بگیرد.

وی افزود: وقتی حجاب را خراب می‌کنید، در یک فیلم حساسیت فرد را نسبت به وجه نمادین حجاب از بین می‌برید و می‌گویید که این پوشش حتما لازمه خوب بودن یک فرد نیست، نباید انتظاری از تصویرسازی که در ذهن مردم شده است، داشت.

مسئول موسسه طهورا به انتقاد از عملکرد صداوسیما پرداخت و عنوان کرد: در سیاست‌های کلی صداوسیما و در ترویج مسئله حجاب چندگانگی و اختلال وجود دارد. یعنی وجه سیاسی پخش برنامه‌های خارجی و قانون کردن رعایت حجاب برای همه کسانی که نقش غلط بازی می‌کنند، آن برکت حجاب را از بین می‌برد و همین مسئله بر فهم ناخودآگاه اجتماع تاثیر می‌گذارد، حجاب و عفاف باعث مصونیت می‌شود.

وی در پایان به تبلیغات صداوسیما اشاره کرد و توضیح داد: در برنامه‌های نمایشی یا پیام‌های بازرگانی که تکرار زیادی دارند و روی مخاطب تاثیر دیگری می‌گذارد، برای فروش پودر ماشین لباسشویی خانمی که جذابیت بصری دارد، با ادا و لحن خاص صحبت کردن و پوشش شیک و مرتب تبلیغ می‌کند. /882/ 302/

ارسال نظرات