۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۲۸۴
حجت الاسلام صبور:

مدیران و اساتید نقش اصلی را در تقویت حوزه انقلابی ایفا می کنند

مدیران و اساتید نقش اصلی را در تقویت حوزه انقلابی ایفا می کنند
استاد حوزه علمیه با اشاره به روحیه مطالبه گری، استکبار ستیزی و ولایت مداری به عنوان شاخصه های انقلابی گری گفت: مدیران حوزه نقش اصلی را در تقویت حوزه انقلابی ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام حسنعلی صبور استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، داشتن روحیه و منش انقلابی را جزو ذاتیات یک طلبه دانست و گفت: به عقیده من باید فاتحه حوزه و طلبه ای که از انقلاب فاصله گرفته است را خواند.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین قم افزود: مؤلفه های حوزه انقلابی را خود حضرت آقا بیان فرموده‌اند، اما من از شما سؤال می کنم امروز در حوزه چه اتفاقی می افتد؟ مدیران و اساتید حوزه های علمیه چقدر به دستورات ایشان جامعه عمل پوشانده اند؟

حجت الاسلام صبور با اشاره به روحیه مطالبه گری در راستای منافع جمهوری اسلامی را یکی از شاخصه های طلاب انقلابی دانست و اضافه کرد: همین طور می‌توان به مسائلی از جمله جهادی بودن، خلق و خوی اجتماعی داشتن، درد مردم داشتن، استکبار ستیزی و آشنایی با روحیات امامین انقلاب به عنوان شاخصه های حوزه انقلابی اشاره کرد؛ اما سؤال این است که ما در این راستا چقدر در مقام عمل کار کرده ایم.

وی تصریح کرد: به نظر من امروز همه معنای انقلابی گری را می‌دانند که اگر ندانند باز هم باید فاتحه حوزه را بخوانیم، بنابراین باید مجموعه هایی همچون خبرگزاری رسا به دنبال مطالبه گری از مدیران حوزه های عملیه بروند، در غیر این صورت در آینده طلبه هایی خواهیم داشت که نمی‌توانند کف میدان حاضر شده و از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

این مبلغ جهادی اضافه کرد: بنده مدیریت حوزه علمیه نورالاصفیاء تهران و مدرسه فقهی آل یاسین را در قم برعهده دارم و اعتقاد دارم طلبه ها باید درس بخوانند ولی طلبه ای که در لاک درس خواندن فرو برود و کاری به اطراف خودش نداشته باشد هیچ گاه نمی‌تواند غمخوار انقلاب باشد.

وی با بیان این که باید این گونه مسائل برای طلاب بیان شود، گفت: بنده در جمع مدیران مدارس هم بارها این مسأله را تذکر داده ام که ما امروز وظیفه بزرگی بر عهده داریم به ویژه بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب باید جهاد اکبر داشته باشیم.

حجت الاسلام صبور ابراز نگرانی کرد: وقتی این حرف ها را در جمع برخی مدیران می زنیم می‌گویند: طلبه ها درس دارند، فکر آنها را مشغول نکنید! که بنده می گویم درس واقعی همین است که طلبه ها غمخوار مردم باشند، درد دین داشته باشند و احساس مسؤولیت نسبت به انقلاب و نظام بکنند.

وی تأکید کرد: به عقیده من آیت الله اعرافی باید مدیران حوزه ها را به این سمت ببرد که مبانی انقلاب اسلامی برای طلاب تبیین شود تا در آینده خروجی خوبی داشته باشیم، حتی خود من بارها گفته ام اگر مدیران توانایی این کار را ندارند، به ما اعلام کنند ما خودمان استاد می فرستیم تا ویژگی های حوزه انقلابی را برای طلاب تبیین کنند، چرا که این گونه مباحث بیشتر از فقه و اصول و ادبیات عرب به استاد مسلط نیاز دارد و ما برای گام دوم انقلاب نیازمند مدیران انقلابی هستیم./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود.
و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو ، منفعت طلب و دو زیست فرصت طلب قرار نگیرد.
و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
0
0