۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۳۱۲۹۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

تخریب‌ نهاد‌های حوزوی خیانت به کشور و نظام اسلامی است

تخریب‌ نهاد‌های حوزوی خیانت به کشور و نظام اسلامی است
حجت الاسلام اسماعیل زاده، تخریب‌ها علیه نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی حوزوی در مسأله بودجه را خیانت به کشور و نظام اسلامی دانست.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کاهش بودجه فرهنگی را جفا به کشور دانست و گفت: به طور حتم این اقدام از سوی مسؤولان، آثار منفی برای کشور خواهد داشت.
 
وی با بیان این که متأسفانه در طی چند سال اخیر شاهد بی انصافی برخی جریان‌ها نسبت به بودجه نهاد‌های فرهنگی و حوزوی در کشور هستیم، افزود: در طول این چهار دهه اخیر بار بسیاری از مسؤولیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و دینی بر دوش همین نهاد‌های حوزوی بوده و اتخاذ مواضع نابخردانه در خصوص بودجه این نهاد‌های ظلم به انقلاب و نظام اسلامی است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که مباحث فرهنگی و دینی جزء اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی ایران است، گفت: بنیان و اساس این انقلاب دینی و فرهنگی است و بر همین مبنا توجه به برنامه‌های فرهنگی و دینی باید جزء اولویت‌های مسؤولان کشور باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تخریب‌ها علیه نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی حوزوی در مسأله بودجه را خیانت به کشور و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت است که چنین نهاد‌هایی حمایت و پشتیبانی کند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در سایه بی تدبیری مسؤولان امروز وضعیت فرهنگی کشور به مرز هشدار رسیده است، تصریح کرد: مسؤولان حوزه فرهنگ را به کلی رها کرده اند و به بهانه مسائل اقتصادی هیچ توجهی به این بخش ندارند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که جریان‌های معلوم الحالی که در برابر بودجه ناچیز نهاد‌های حوزوی و فرهنگی موضع گیری می‌کنند اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، بیان داشت: هدف اصلی این جریان‌ها تخریب و تضعیف حوزه انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول چهار دهه اخیر هیچ گاه وابسته به دولت‌ها نبوده و مسیر استقلال خود را طی کرده است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها تنها منابع ناچیزی را برای زیرساخت‌های حوزوی در سال اختصاص می‌دهند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه در همه دولت‌ها همواره مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: جریان‌های سیاسی در طول چهل سال اخیر ضعف‌ها و کاستی‌های خود را با حمله به حوزه‌های علمیه و تضعیف این نهاد انقلابی می‌پوشاندند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که حوزه‌های علمیه همواره مطمئن‌ترین و اثرگذارترین پشتوانه برای نظام و انقلاب بودند، بیان داشت: این نهاد انقلابی در این چهل سال اخیر هر چه در توان داشته برای دفاع و حراست از اصل انقلاب، نظام و رهبری به کار گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، غوغاسالاری در مسأله اعتبارات نهاد‌های حوزوی را هدفمند معرفی کرد و گفت: کسانی که خط تخریب علیه حوزه را دنبال می‌کنند می‌کوشند ذهن افکار عمومی را از توجه به ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های آشکار در مدیریت‌ها به جای دیگری معطوف کنند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات