۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۳۱۳۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

نگاه مسؤولان به صورت مدیریت اداری باشد کار پیش نمی رود

نگاه مسؤولان به صورت مدیریت اداری باشد کار پیش نمی رود
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کشور دارای مشکل ضعف مدیریت جهادی و کارآمد است، گفت: اگر نگاه مسؤولان مدیریت اداری باشد کار پیش نمی رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، کشور را نیازمند مدیریت جهادی دانست و گفت: دو مدل مدیریت وجود دارد که شامل مدیریت اداری و جهادی می شود.

وی افزود: مدیریت اداری انجام کارهای روتین و روزمره است اما می توان کار را به صورت جهادی نیز پیگیری کرد، رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه انقلاب اسلامی به مردم ما داد فرهنگ جهادی بود، ما باید روحیه جهادی را حفظ کنیم، روحیه جهادی با کار علمی و نظم تشکیلاتی منافات ندارد بلکه روحیه جهادی کار علمی را هم بهتر می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کشور دارای مشکل ضعف مدیریت جهادی و کارآمد است، اظهار داشت: اگر نگاه مسؤولان مدیریت اداری باشد کار پیش نمی رود، کسانی که مدیریت جهادی ندارند باید از صحنه انتخابات مجلس کنار بروند و اجازه بدهند افراد جهادی وارد کار شوند.

وی اخلاص را ویژگی مدیریت جهادی و انقلابی دانست و ادامه داد: اگر نگاه به کار نگاه عبادت باشد دیگر اختلاس، کم کاری و بد اخلاقی با مردم نمی کند، مدیر انقلابی می داند که اگر گره ای از مشکلات مردم باز کرد عبادت است و اگر حق الناس کرد گناه انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که تواضع و فروتنی و روحیه خدمتگزاری ویژگی دیگر مدیریت جهادی است، ابراز داشت: دلیل زاویه پیدا کردن برخی از مردم با انقلاب برخورد نامناسب در ادارات و نهادها است، مسؤولان باید خادم مردم باشند.

وی شایسته سالاری را ویژگی دیگر مدیریت جهادی دانست و عنوان کرد: بر اساس روایت اگر کسی مسؤولیتی داشته باشد و بداند دیگری شایستگی بیشتری از او دارد و کار را تحویل ندهد خائن است، اگر وزیر و مسؤولی توانایی ندارد باید کنار برود.

استاد حوزه علمیه قم چهارمین ویژگی مدیر جهادی را شجاعت و قاطعیت عنوان و خاطرنشان کرد: مدیر انقلابی و جهادی نباید اهل تساهل و تسامح باشد بلکه باید جدی تصمیم بگیرد؛ اگر برخورد قاطع با اختلاس و خیانت صورت گیرد دیگر کسی دنبال این کارها نخواهد رفت.

وی پرهیز از سیاست زدگی را خصوصیت دیگر مدیر جهادی خواند و اضافه کرد: ائمه از سیاسیون جامعه بودند اما سیاست زدگی این است که بر اساس خواسته های حزبی و جناحی عمل شود، یکی از اشتباهات کشور این است که وقتی دولت و مسؤولیتی تغییر می کند همه سمت های دیگر تغییر می کند، مدیر جهادی کار را می بیند نه گرایش سیاسی.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی انتقادپذیری را از ویژگی های مدیر جهادی برشمرد و گفت: مدیر جهادی باید مردمی و در میان مردم باشد، یک مسؤول باید وقتی را برای ملاقات های مستقیم مردمی اختصاص دهد؛ ما در انتخابات آتی نماینده ای می خواهیم که دارای مدیریت جهادی باشد.

وی افزود: مشورت دیگر ویژگی مدیریت جهادی است و یک مدیر انقلابی باید در امور کاری خود اهل مشورت باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات