۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۹۵۸۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

کسانی که قبله آمالشان آمریکا و اروپا است صلاحیت مسؤولیت ندارند

کسانی که قبله آمالشان آمریکا و اروپا است صلاحیت مسؤولیت ندارند
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که معتقد به اسلام، خدمت، مجاهدت، ولایت و گره گشایی مردم هستند باید روی کار باشند نه کسانی که قبله آن ها سمت آمریکا و اروپا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اهل بیت(ع) در زمینه ولایت گفت: ولایت نور است و هرکس این نور را پیدا نکند کور است، هرکس در این دنیا کور باشد در قیامت هم کور خواهد بود.

وی افزود: هرکس ولایت الهی، ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) و ولایت فقیه را نبیند کور است، امام راحل در طول رهبری نهضت تشخیص هایی می دادند که احدی نمی توانست تشخیص دهد، این موضوع را در موارد متعدد مانند برخورد قاطعانه با نخست وزیر ژاپن از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مشاهده کرده ایم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در فتنه 88 بارها به رهبر معظم انقلاب مراجعه کردند تا انتخابات ابطال شود و حکمیت دیگری غیر از شورای نگهبان وجود داشته باشد اما ایشان نپذیرفتند ولی فرمودند مسائل بر اساس قانون پیگیری شود.

وی ادامه داد: اگر باور کردیم که دنیا تاریک است باید دنبال نور باشیم و همراه نور حرکت کنیم، تشخیص انسان باید همراه ولایت باشد؛ رهبر معظم انقلاب در جریان اخیر تشخیص دادند که تصمیم مسؤولان باید اجرایی شود و با این تشخیص و سخنرانی الهی جلوی فتنه ای عظیم را گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری فتنه اخیر را از فتنه های گذشته پیچیده تر دانست و ابراز داشت: از آنجایی که مردم با تشخیص ولی فقیه حرکت کردند فتنه خلع سلاح شد، مسؤولان قضایی باید عاملان فتنه را بر اساس آنچه که قرآن فرموده به اشد مجازات برساند چرا که به اموال عمومی و خصوصی و حیثیت نظام ضربه زدند.

وی عنوان کرد: مسؤولان هم باید همراه ولایت حرکت کنند، مشکلات امروز برای انقلاب نیست مربوط به انتخاب های ما می شود، رهبر انقلاب فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنند چرا که نشانه اقتدار نظام است، باید ملاک های ولی درباره مسؤولان را مد نظر قرار داده و سپس رأی دهیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امامین انقلاب بارها فرموده اند به کسانی که قبله آن ها غرب است رأی ندهید، کسانی که معتقد به اسلام، خدمت، مجاهدت، ولایت و گره گشایی مردم هستند باید روی کار باشند نه کسانی که سمت آمریکا و اروپا هستند.

وی اضافه کرد: هر جا در انقلاب همراه ولایت حرکت کردیم دستاورد داشته ایم، باید در انتخابات ها شرکت کرده و به کسانی رأی دهیم که به نگاه رهبری نزدیک تر باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات