۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۳۱۳۹۵

تحکیم روابط کویت و فلسطین

تحکیم روابط کویت و فلسطین
نخستین سفیر کویت در فلسطین امروز برای تقدیم استوارنامه خود به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، وارد شهر «اریحا» شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزیز الدیحانی» سفیر کویت در فلسطین و اردن امروز (شنبه) به منظور تقدیم استوارنامه خود به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد شهر اریحا واقع در کرانه باختری رود اردن شد.

الدیحانی در بدو ورود به شهر اریحا بر علاقه‌مندی کویت برای حمایت از آرمان فلسطین در تمامی محافل منطقه‌‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری خواند.

الدیحانی که نخستین سفیر غیرمقیم کویت در فلسطین است، تأکید کرد که دو کشور رابطه تاریخی طولانی دارند و مسئله فلسطین در اولویت‌های کویت قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الدیحانی افزود: «بنا به توصیه "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت علاقه‌مند به تقدیم استوارنامه خود در این سرزمین عربی و در برابر نهاد مشروع فلسطین در رام‌الله بوده تا تأکیدی بر این مسأله باشد که فلسطین همچنان باقی است و در درجه اول اهتمام ما قرار دارد.»

سفیر کویت در فلسطین همچنین تصریح کرد که افتتاح سفارت کویت در فلسطین امر بعیدی نیست و روابط دو کشور از سال ۱۹۲۱ وجود داشته است.

وی افزود که تعیین سفیر غیرمقیم کویت در فلسطین و تقدیم استوارنامه رسمی به محمود عباس آغاز گامی برای گام‌های بعدی است.

«جهاد ابوالعسل» استاندار اریحا و الاغوار نیز گفت که به روابط با کویت افتخار می‌کنیم و کویت از جمله کشورهای حامی ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان است.

امیر کویت اخیرا عزیز الدیحانی سفیر کویت در اردن را به عنوان سفیر غیرمقیم کویت در فلسطین تعیین کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات