۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۴۲۶
وزیر بهداشت:

مسؤولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند

مسؤولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند
نمکی القای ناامیدی را خیانت به ملت دانست و گفت: مسؤولان به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید نمکی وزیر بهداشت، امروز در مراسم آغاز بهره بردازی از بخش موقوفه شادروان نظام مافی در بیمارستان روانپزشکی رازی، گفت: یکی از بخش های مغفول و مهجور در نظام سلامت مربوط به بیماران روحی و روانی می شود لذا افزودن تخت و احداث بخش های دیگر بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: برای من به عنوان وزیر بهداشت تلخ است که بگویم ما نیازمند افزودن تخت بستری بیماران اختلال روانی هستیم و این نشان می دهد که ما در برخی عرصه ها خوب کار نکردیم برای مثال اگر ما در عرصه پیشگیری و بهداشت خوب کار می کردیم دیگر امروز نیاز نبود بگوییم نیازمند افزایش تخت بستری هستیم.

نمکی شیوع افسردگی و بیماری های روحی و روانی در جامعه را یک زنگ خطر برای متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماعی بیان کرد و اظهار داشت: در عرصه شهرسازی شادی آحاد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز همه مسؤولان کشور باید به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند و این کار تنها در وزارت بهداشت محقق نمی شود ما می توانیم در وزارت بهداشت فرزندان را در برابر بیماری واگیردار واکسینه کنیم اما در عرصه سلامت روان جامعه همه باید تلاش کنند.

نمکی افزود: رسانه ها، روحانیت و وزارت ارشاد باید شادمانی و نشاط را به جامعه برگرداند و کسی نباید دلمردگی و ناامیدی را به جامعه القا کند این القا خیانت به ملت است؛ بهداشت روان جامعه باید اصلاح شود.

ریشه بسیاری از بیماری ها را مربوط به مسائل روحی و روانی دانست و تاکید کرد: این خطای استراتژی علم طب بود که روانپزشک را از دیگر علوم طلب جدا کرد در حالی که نخستین مساله در امر سلامت مربوط به مسائل روحی می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات