۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۳۱۴۸۶
ویژه طلاب خواهر و برادر تا 20 دی ماه؛

پذیرش مؤسسه امام خمینی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد

پذیرش مؤسسه امام خمینی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد
حجت الاسلام جمالی از پذیرش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برای سال تحصیلی 1400-1399 در مقطع کارشناسی خبرداد و گفت: این دوره به صورت حضوری و نیمه حضوری است.

حجت الاسلام محمدحسین جمالی مسؤول بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از پذیرش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی از میان طلاب سطح یک خبرداد و گفت: این مؤسسه برای سال تحصیلی 1400-1399 در مقطع کارشناسی از میان خواهران و برادران طلبه دانش پژوه می پذیرد.

وی افزود: پذیرش این دوره به صورت حضوری در 13 رشته و دوره نیمه حضوری در هفت رشته خواهد بود؛ رشته های حضوری مؤسسه امام خمینی(ره) معارف اسلامی و اخلاق، ادیان، اقتصاد، تاریخ، حقوق، فلسفه، کلام، مدیریت، جامعه شناسی، روان شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی و علوم قرآنی ویژه برادران طلبه خواهد بود.

حجت الاسلام جمالی با بیان این که طلاب خواهر تنها در دوره نیمه حضوری امکان نام نویسی دارند، گفت: رشته های معارف اسلامی و فلسفه، کلام، تاریخ، علوم سیاسی، علوم قرآنی، علوم تربیتی و روان شناسی نیز برای دوره نیمه حضوری اعلام شده است که البته برادران طلبه نیز می توانند به صورت نیمه حضوری ثبت نام کنند.

وی تأکید کرد: از جمله مزایای تحصیل در این مؤسسه پرداخت شهریه ویژه دانش پژوهان دوره حضوری، اعطای دانشنامه رسمی کارشناسی وزارت علوم به فارغ التحصیلان و امکان ادامه تحصسل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این مؤسسه و سایر مراکز آموزش عالی معتبر اشاره کرد.

مسؤول بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به شرایط پذیرش این مؤسسه خاطرنشان ساخت: داشتن گواهی اتمام سطح یک حوزه علمیه، اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه، تعهد به تکمیل دوره سطح دو تا پایان دوره کارشناسی و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه ها از جمله شرایط پذیرش عنوان شده است.

وی اضافه کرد: محل تحصیل متقاضیان دوره حضوری در شهرهای قم و شیراز است و علاقه مندان تا روز 20 دی ماه می توانند از طریق سایت پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) برای ثبت نام مراجعه کنند؛ آزمون کتبی نیز روز جمعه 18 بهمن ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به فقه، اصول، منطق، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی به عنوان مواد آزمون کتبی خاطرنشان ساخت: مدت زمان تکمیل دوره کارشناسی مؤسسه امام خمینی(ره) حدود چهار سال طول می کشد که بستگی به تعداد کل واحدهایی دارد که فرد می گذارند، هرچند برای برخی افراد امکان اتمام دوره در مدت زمان کمتر وجود دارد./1330/ج

ارسال نظرات